“Brunt vann i doen!”

Enkelte ting er det sikkert noen som helst ser at jeg ikke skriver, men for deres del advarer jeg før dere leser. Dette innlegget vil innholde bæsj! Og siden jeg tross alt er mamma og skriver mye om mine tanker rundt dette, måtte det jo komme en dag for det også. 

 

Det siste du vil høre når du står å velger pålegg på en rimelig stor butikk er dette: 

 

« Æ bæsja på skolen i dag! Å det liksom eksploderte ut av rumpa mi, æ tissa bæsj! Det er helt sant, å æ så at det va bare brunt vann i doen! Bare noen få klumpa! Det var vist litt sånn gumbamage!» 

 

Spesielt når du står på en helt annen kant en der ungen og stefaren er med handlevognen, faktisk nesten på andre siden av butikken. Til en forandring snakket han veldig høyt og veldig detaljert, og det på eget iniativ! (Ikke noe «husker ikke» denne dagen nei!

 

Jeg kunne ikke annet en å le høyt, og mye. Og jeg ler enda når jeg tenker på den veldig alvorlige gutten som fant ut at han skulle informere om hvordan dagen hadde vært på skolen, i den minste detalj. Og som unger flest i 7årsalderen er det jo veldig fasinerende alt som kommer ut av kroppen, så det er jo en selvfølge at det må snakkes om når noe avviker fra normalen. 

 

Den litt eldre damen som sto i nærheten av meg flirte også, så det var tydelig at hun hadde opplevd barn før. Men det var værre med den litt yngre mannen som sto å valgte ut kjøttkaker, han bråstoppet, så på maten og la den fra seg. Jeg vil tro at om han en dag får barn, vil han få seg flere litt ubehaglige overaskelser…

 

 

Etter at jeg var ferdig og le ble jeg litt småflau, det var tross alt ganske mange mennesker i samme område som oss. (Men heldigvis sto jeg på en annen kant av butikken, så ingen kunne se at jeg var moren. Jeg ser jo tross alt ut som en 15åring, og ikke en dag eldre!

 

Jeg brukte lang tid på å velge ut hvordan pålegg vi skulle ha resten av uken, så lang tid at de fleste hadde kommet seg langt forbi oss og helt til kassen. Så fortsatte jeg handleturen som om ingen ting hadde hendt. 

 

Tenk hvor kjedelig livet mitt hadde vært uten alle disse morsome og småpinlige øyeblikkene! 

 

 

9 kommentarer
    1. Hahaha så underholdende <3 disse barna , disse barna , en kan ikke annet enn å le. Stakkar fyr som ikke klarte å kjøpe mat etter den samtalen, han har et sjokk i vente han 😀

    2. Ha ha! Av og til er det ikke annet å gjøre enn å le. Min mellomste valgte for et par år siden henterushet i barnehagegarderoben til å gravalvorlig og med høy stemme fortelle at hos oss er det mamma som har skjegg og barberte seg – på tissen. Den kunne jeg ikke snike meg unna, for alle der vet jo hvem som er moren hans. Gratulerer!

    3. Dette er det beste innlegget jeg har lest på lenge. Men igjen, jeg har humoren til en 3åring og syns bæsjprat er noe av det artigste som fins.

    4. Hannah: Hehe, ja han er i den rette alderen. Treåringen her i huset synes det er såååå gøy med fjert og promp og slikt, så når jeg prøvde å studere innsiden av øyelokkene mine tidligere i dag klatret han like greit opp på hode mitt, og sa han skulle “prrrrroooommmpe” med et stort flir om munnen. :S

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg