15 år og 2barnsmor.

I dag var det tid for en ny kontroll på sykehuset, denne gangen for meg selv. Jeg var tidlig ute, til en forandring. (Grunnen kan være at jeg kun hadde ansvar for å få meg selv ut døren, og at pappa var privatsjåfør.) Jeg meldte meg i luken og satt meg for å vente, og tenkte at dette tar tid så jeg kan like greit sjekke mail og facebook. MEN til min store forundring ble jeg ropt opp med det samme, jeg ramlet nesten av benken. (UNN er ikke kjent for å ha kort ventetid.) 

 

Legen hadde jeg aldri møtt før, og han hadde tydligvis ikke sjekket journalen før jeg kom inn. Han startet på den vanlige rekken med spørsmål, og kom til «har du hatt samleie?» Jeg stusset litt over spørsmålet, men svarte ja med den største selvfølge. (Jeg vet tross alt at jeg har to barn, og de kom ikke med storken.) Legen så litt rart på meg, men fortsatt med de obligatoriske spørsmålene. Han lurte på hvordan det sto til, og jeg sa at jeg var sykemeldt. Han så enda en gang på meg, og jeg tilføyde at jeg vanligvis jobber i full stilling i kommunen. Så lurer han på om jeg har vært gravid, og jeg sier ja to ganger. Første gang for 7år siden. Han ble stor i øynene, og tok en rask titt i papirene. «Aha, jeg trodde du va 15år, så du holde deg godt for alder!» Supert tenkte jeg, og lo. «Nåja, jeg fyller 27 i år, så der bommet du litt!»

 

Det er ikke unormalt at jeg blir tatt for å være yngre en jeg faktisk er, så jeg tenkte ikke noe mer over det. 

 

Etter timen, som forøvrig var ferdig når timen egentlig skulle starte gikk jeg for å betale. Jeg leverte inn arket og ventet på kvittering, og sto i mine egene tanker. «Vil du ha en bekreftelse å levere på skolen?» Jeg ser meg rundt å lurer på hvem den hyglige damen snakker til. Det var vist meg hun tenkte på, og for andre gang på en halv time blir jeg tatt for å være en mindreårig. Jeg trekker på smilebåndet og sier at nei det er lenge siden jeg gikk på skole. Hun titter ned i papirene, og jeg får igjen høre at jeg holder meg godt for alderen. 

 

Så min bekymring om å bli voksen kan jeg bare legge bort, og jeg trenger heller ikke bekymre meg for de små linjene jeg har fått rundt øynene. For det er tydeligvis bare jeg selv som ser dem. 

 

 

 

Bilde av meg selv for en del år siden, litt mer sminke men tydeligvis ikke så veldig forandret….

 

15 kommentarer
    1. Hehe, uff kan tenke meg det er greit å få høre at du holder deg godt, men at de tror du er 15 er vell litt rart, kanskje det bare er fordi jeg har kjent deg hele livet, men du ser da ikke ut som du er 15, yngre enn du er ja, men 15 nei. 🙂

    2. Hehe, den der får jeg høre også. Da jeg var i Tyrkia for noen år siden, da var jeg kanskje rundt 20-21, ble jeg tatt for å være 12år! OMG?! Da ble jeg nesten fornærma, for det var litt vel lav alder syntes jeg.

    3. Hehe! Lenge siden ejg fikk høre sånt! Men ble tilbudt barnebillett på bussen da jeg var 23… jeg ble så paff at jeg krevde å få betale voksen!!

    4. Ha ha, fort gjort:) Jeg hadde med min eldste, som er 11, på polet for å kjøpe vin. Han skravler jo i ett sett og putter inn mamma både før en setning, midt i og på slutten av den, så relasjonen kunne det ikke være tvil om… Må si jeg flirte for meg selv da jeg ble spurt om leg. Hvor gammel trodde han egentlig jeg var da jeg fikk barn? 10? Lo helt til jeg skjønte at jeg faktisk ikke hadde leg, men måtte gå hjem igjen uten vin. Ja, ja. Ta det som et kompliment:)

    5. mandagsmamma: Hahaha, jeg tenkte det samme for noen uker siden da jeg hadde begge guttene med meg på handletur, og de roper gjerne mamma ettersom begge vil ha oppmerksomhet samtidig. Men siden mamma ikke hadde med seg bankkort ble det ingen flakslodd…(Hadde sikkert ikke vunnet noe uansett…) 😀

    6. Siv: Ikke så alt for lenge siden jeg nesten betalte det på bussen, men fikk stortret frem at jeg var voksen før jeg tenkte meg om. (Neste gang skal jeg dra fordel av utseende og betale for et barn 😀 noen fordeler burde jeg ha…)

    7. Mommywood: Ohhh, ser den 😛 Ingen vil se ut som en 12åring i en alder av 20. I fjor sommer fikk min kjære spøsmål om jeg var dattra hannes, den var litt stygg syntes jeg der og da. Men heldigvis er jeg ikke langsint, og kan le av det i dag 😉

    8. Helt enig… Hadde jeg rukket og tenkt meg om skulle ejg nok ha latt det passere jeg og… men jeg ble så paff… 🙂 Det er jo ikek vår skyld at de tar oss for å være yngre enn vi er??!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg