Hjemtur.

Da går veien hjemover og jeg skal innrømme at det blir godt å komme hjem. Selv om vi har klart oss overraskende bra med en 6-7uker gammel baby i vogna. Hun sover heldigvis bra om natten og gråter lite. Storebroren har hatt litt varierende netter, men han har heldigvis en god periode så det blir ikke alt for mye nattevåk. Eldstemann på sin side har arvet morens sovehjerte og sover gjennom alt av bråk, og jeg blir ikke overrasket om han sover seg gjennom både brannalarm og storm.  Nå er han den som sover lengst, omsider. Som liten kunne han gjerne stå opp i 4-5tiden å forvente at vi var like våkene.

Et par dager regn har det vært, men ellers har sola og skyene slåst om plassen. På grunn av den iskalde vinden har ikke tempen vært så bra som vi håpet. Men det ble bading på guttene i basseng, å da er ferien deres komplett! Til og med lillemor fikk putte føttene i bassenget. Med tanke på alle rundene guttene tigget til seg tråbilkjøring fra onkelen har de hatt en perfekt ferie.

Siden det har vært småkaldt har det blitt noen runder med shopping, og det er vel ikke noe sjokk at jeg fant både en og to garnbutikker. Så jeg har flere nøster med meg hjem enn det jeg hadde når vi dro! Blir spennende å lage noe fint med de nydelige fargene.

Vi har også trimmet litt, og jeg nyter virkelig å kunne bevege meg rundt. Lillemor koser seg i bæresellen og sover mer en gjerne hengende på magen min. Genialt når jeg trenger armene fri for å hjelpe de andre to ungene. Barnevogna blir stort sett brukt som en ekstremt dyr handlevogn!

Guttene var kanskje ikke helt fornøyde med alle butikkene, så de fant “manneparkeringen” på IKEA. De ville ikke høre snakk om at det bare var utstilling…

Lillemors første møte med gårdsdyr ble også i Umeå, og det var tydeligvis så kjedelig at vi sovnet før vi nådde frem til grisene. Jeg hadde glemt hvordan de luktet, men hukommelsen ble oppgradert rimelig kjapt!

Det er så fint å ha så mye selvtillit at ammingen uten blandt folk går greit, for det gjør alt så mye lettere. Mulighetene til å oppleve mer blir større og alle i familien kan delta når vi skal noe. Jeg husker godt hvor tøft det var som førstegangsmamma å skulle lure puppen frem når lillegutt ville ha mat. Hurra for det naturlige og hurra for at babyer skal få mat når de trenger, uansett måte.

Du finner meg som @steinihavet på insta, snap og facebook 😊

2 kommentarer
    1. Hælledussan<3
      Du kain jo dettan,akkorat d samme som sist bare ainnerledes.Lik hårmanke som mamma og søskenan:)
      Supersøt.

    2. Jeg er fremdeles like imponert over hvordan du takler elv i forteletet, nattevåk med mellomste og brukne briller, og fremdeles bevarer det gode humøret. Det er så koselig og morsomt å følge bloggen din. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg