Bloggen min blir kopiert, igjen!

Atter en gang har damen bak bloggen gladehjem stjålet min tekst, og publisert den som sin egen både på bloggen og Instagram. Og det irriterer meg at jeg ikke kan anmelde henne, og se på saken som ute av verden. Men politiet har viktigere ting å gjøre, så jeg akter ikke å gå til det skritt at jeg skal bruke deres tid på å putte noen papirer i en skuff. Saken vil bli henlagt som de fleste av denne typen karakter. Det er ikke en alvorlig forbrytelse, men den er ille nok når du tenker over hva hun faktisk stjeler. 

Hadde hun bare valgt en av de mer humoristiske tekstene ville jeg ikke leet et øyelokk, men når hun velger å bruke mine ord om den påkjenningen det er å ha et sykt barn blir jeg kvalm og dårlig. Hvordan forbilde er du som mor når du velger å gjøre slikt, hva lærer du videre til dine egne barn? At de kan ta det de selv liker og lyve å si at det er deres? Vel, det forbilde ville ikke jeg selv hatt til mine barn. Når du har syke barn selv bør du vite hvordan det føles, og ikke hente teksten fra noen andre. For ikke har du spurt om lov, og ikke har du skrevet at du har lånt teksten hos meg. Og selv om jeg har publisert det offentlig, betyr det ikke at du kan gjøre som du vil med teksten. 


Teksten hun har lagt ut på sin blogg!


Teksten som er kopiert.

Nå tenker du kanskje som leser at mennesket kan være i psykisk ubalanse, men jeg antar at så lenge hun har omsorgen for barn så må hun være såpas tilregnelig at hun kan vurdere hva som er greit eller ikke på nett, og at hun kan ta følgene av egne handlinger. Jeg kan selvfølgelig ta feil på det punktet, men om så er bør noen passe på henne og rydde opp i hennes feil så det tviler jeg på. 

Og så over til hvorfor jeg velger skrive dette her, hvorfor jeg avslører henne på en offentlig nettside. Når absolutt alle andre forsøk på å kontakte henne blir avvist med blokkering eller taushet står jeg ikke igjen med så mange andre valg. Det er ikke greit at hun stjeler det jeg skriver, og når hun etter gjentatte beskjeder velger å fortsette må jeg prøve en annen løsning for å få stopp på plagiatet hun driver med. Jeg ser jo tydelig at hun leser bloggen min, ettersom hun så flittig kopierer den. 

Dette er kanskje ikke den beste måten å gjøre det på, og det er sikkert ikke den som er mest skånsom. Men når hun ikke vil høre eller handle når jeg tar kontakt får jeg bare stille meg selv i et dårligere lys. Jeg er ikke perfekt, og har heller ikke noe ønske om å være det.

Og nei jeg kan ikke «bare overse» det, for jeg synes ikke det er greit å la slikt passere uten konsekvens for henne som krenker det arbeidet jeg legger ned i min blogg. 

Hele teksten som er kopiert fra meg finner du her! 

41 kommentarer
    1. Ånei, det var deg igjen ja?! 🙁
      Jeg reagerte med en gang på teksten på insta, alt for godt språk og fint beskrevet i forhold til andre ting hun skriver selv. Ufattelig trist og feil ar hun kopierer akkurat slike tekster, som man skulle tro burde komme rett fra hjertet, hennes 🙁
      Og også litt skremmende at hun kopierer fra flere år Tilbake… Sitter hun liksom og leter etter noe som passer?

    2. Hun kopierer stadig VillaPaprika og kopierer stilen hennes ned til minste detalj. Hun har også kopiert fra bloggen mammahjem, så dette er tydligvis noe hun driver mye med..

    3. Er dessverre ikke bare din blogg hun kopierer. Hun klarer visst ikke skrive egne innlegg. Men hun får jo mange klikk fordi “alle” snakker om bloggen hennes. Du har en fantastisk blogg. Skriver utrolig bra.

    4. Hallelujah! Endelig(!) noen som tar tak i dette. Irriterer vettet av meg, den kopieringen hun driver med. Spesielt hardt har det gått utover Villapaprika. La igjen en kommentar hos Gladehjem angående det, men den ble såklart ikke postet. Dette er ikke greit!

    5. Oi! Hun høres veldig ut som samme dama som “overtok” min identitet,familie etc, da jeg flyttet fra Oslo til Tromsø. Viste seg å være ei godt voksen to/trebarnsmor fra vestlandet..

    6. Endelig en som snakker om det! Er helt sprøtt at hun får holde på slik.. Hun kopierer villapaprika også, tilogmed innredningen i hjemmet.

    7. ÅH!! Blir så forbannet når noen gjør slikt!!! Har opplevd det samme, fikk tatt henne og fått en unnskyldning.. Har opplevd at enkelte har stjålet diktene mine og lagt de ut som sine egne.. Det gjorde at jeg fjernet alle diktene mine fra bloggen og nekter nå å levere ut den delen av meg.. Skal man absolutt låne tekster så kan man da virkelig spørre om lov først!

    8. Hva med å gå til sivilt søksmål? Kontakt en advokat som arbeider med opphavsrett 🙂 Dette er ikke greit!

    9. Du stiller deg da slett ikke i et dårlig lys med dette innlegget -du viser hva andre mennesker kan gjøre, og at man skal reagere på slik urett. For meg er det å sammenligne med de som ser at noen blir angrepet på gata -noen later som de ikke ser og går forbi, andre stopper og sier at dette slett ikke er greit. Synes du gjør akkurat rett, jeg.
      Bloggen du henviser til, har jeg aldri vært innom før så du fikk lurt meg dit for første gang i dag. Nå liker jeg å “bli kjent med” bloggeren, så jeg ser jo her at jeg ikke trenger gå tilbake heller. Skjønner det slik at hun kopierer vilt, så da kan jeg heller lese de opprinnelige. Foretrekker alltid originalen ;). Stor morgenklem fra meg.

    10. Er det mulig. Forstår at det er vanskelig, men du skriver veldig godt vet du. Det er sikkert verre enn å bli frastjålet materielle saker, for dette er så personlig, det er dine ord og de er faktisk bare dine og må deles på den måten du vil.

    11. Flott at du tør å si fra! Alle burde få vite hvordan hun driver på, dette er ikke første gangen, nei! Trist for henne at hun ikke klarer å skape noe selv.

    12. Synes det er kjempefint at du sier ifra. Endelig er det noen som gjør det!
      Hun har holdt på sånn i flere år nå. Alt fra kopiert uskyldige interiørbilder til å ta bilder av andres barn fra facebook kontoer og hevde de var hennes egne.
      Har dessverre “vært borti” hum selv da hun tok bilder av både barnerommet vårt og datteren min når hun var liten. Prøvde selv å nå gjennom på facebook og via mail. Dette var jo før instagram etc. Endte opp med å få få tak i henne på telefonen. Der kunne hun da fortelle meg at hun skulle slå ihjel både meg og datteren min!
      Kan ikke skjønne at de rundt henne lar henne holde på sånn. Har hun ikke familie og venner?
      Nå ser det dessverre ut som det er deg og Camilla fra villa paprika det går vært utover.

    13. Hun har skrevet på instagram om det nå, hvor hun sier at hun aldri har kopiert noe som helst. Det er skrevet en lang tekst under en Printscreen av kommentaren til “Lei 13.04.2015 kl.16:40” over her! hvor hun mener alle bare er ute etter å gjøre henne vondt.

    14. Skrev dette på ditt forrige innlegg, men fant ut at d passet bedre her..Vil bare si fra at Glade Hjem nettopp har skrevet om deg på Instagram. Du har ifølge henne en syk fantasi som kan skrive at hun har kopiert deg bl.a. Jeg kjenner nå at jeg begynner å bli en smule forbannet på Glade Hjem. Stort sett hvert jævla innlegc hun skriver er plagiat av andre. Hjemmet og møblene er nøye kopiert en annen blogger. Vet ikke helt hva du skal gjøre med denne saken, men denne dama må på et eller annet vis stoppes. Når hun hår til d skritt å latterliggjøre og lyve om andre, ja da er grensa nådd.De som prøver å si fra til henne at hun faktisk har kopiert deg får teksten umiddelbart slettet og blir antagelig blokkert…

    15. Jeg tror nok denne personen ikke er helt frisk, og at det er synd på henne. MEN det gir henne ikke retten til å gjøre sånt. Jeg synes familie/venner og ikke minst mannen hennes burde stoppe dette jeg. Hvis hun foreks har en psykisk diagnose, er det kansje ikke så lett for henne å skjønne hva hun gjør galt..ikke vet jeg..:s

    16. Hvorfor reagerer ikke mannen hennes på dette?! Jeg tror hum trenger hjelp. Sykt at folk slipper unna med kopiering..
      BTW tipper jeg de har sånn “luksusfellen-økonomi”, alt er kjøpt på krita og lån over pipa..

    17. Ser Ine nekter på instagram.
      Du er tydeligvis inne å leser her Ine!
      Du kan bare prøve å nekte så mye du vil og kalle meg løgner. Hvem er det som kopierer absolutt alle rundt deg? Camilla, Mamma til Michelle, Yvonne pluss et titalls andre!
      Jeg hadde en forholdsvis liten Mamma blogg for noen år siden. Var vel sånn du fant meg tenker jeg. Du er fullstendig klar over hvem jeg er og her hvor du ikke kan slette unna eller blokke blir du fankern meg ikke kvitt meg. Jeg kommer til å fortelle hvordan du holdt på mot både meg og andre!
      Hvordan kan du sitte der å late som du er uskyldig.
      Du kan ikke holde på sånn Ine! Det er faen meg synd på deg. At du ikke forstår det selv! Kan ikke forstå at de rundt deg ikke stopper deg.

    18. Takk gud at endelig noen tok tak i dette her, for den dama der har holdt på lenge å kopiert andres blogger. Men ingen har skrevet noe om det, før nå, å her står det svart på hvit hva hu driver med. Hele bloggen hennes er jo basert på plagiat av andres blogger, spesielt villapaprika sin. Så syns det er bra du tok tak i dette så andre også ser hva gladehjem driver med.

    19. Kommenterte innlegget til gladehjem på insta nå at hun burde lese dette før hun uttaler seg at alle er ute etter å ta henne, å jaggu ble jeg ikke blokkert like etterpåxp snakk om å ikke tåle sannheten

    20. synes dette innlegget skulle vært delt slik at forhåpentligvis noen som kjenner henne kan ta tak i hva hun driver med!

    21. Nå har jeg null peiling på blogging,men hva med bloggplattformen hennes? Kan de på en måte varsles om dette? Bevis er det jo nok av.
      Vil de forbindes med en falsk blogger som kopierer?
      Bare en tanke

    22. Jeg fulgte henne på insta kun for å følge med på galskapen🙈. Å en dag klarte jeg ikke å dy meg, å skrev en melding på insta som hentydet at hun kopierte villapaprika. Ble umiddelbart slettet ! Denne damen trenger hjelp! Hun må være meeeeget syk 😐.

    23. Kommenterte på innlegget hennes med link til denne siden. Men ble selvsagt blokkert..
      Når skal denne kvinnen stanses?? Hun har tydligvis en gjeng som forguder henne. Tragisk altså….

    24. Gladehjem har skrevet ett innlegg på bloggen sin nå om det såg je: p er blokkert je også, for i dag klarte je ikke å dy meg for og kommentere til a, men ble blokkert fort gitt, for sannheten var sikkert utrolig vond for a: p

    25. Flott at du sier ifra! Har skrevet til Detgladehjem selv på instragram ang. den sykelige kopieringen hennes, men ble ikke overraskende blokkert. Stå på ditt! Du har mangen i ryggen som støtter deg.

    26. Jeg synes du burde anmelde. Ja, saken blir lagt i en skuff, men dersom noe mer skjer/andre anmelder henne uavhengig av deg vil saken kanskje stå sterkere mot henne. Det tenker jeg ihvertfall!

    27. Jeg skrev igår på IG’en til Ine. Ble blokkert etter 2sekunder.
      Hun kan legge ut om hvor syke andre er, og at man må være snille med hverandre.
      Synes nesten synd på henne. Ser hun ikke at det ikke er snilt og legge ut ett bildet av barnet sitt på IG, også kopiere en tekst fra en blogger. En tekst som er så privat om hva du/steinihavet går igjennom. Også later hun som om hun går igjennom akkurat det samme. Dette er mye værre enn at hun kopierer interiør synes jeg, selvom det også ikke er bra.

    28. Jeg også spurte henne pent om hvorfor hun slettet kommentarer anngående plagiat av disse to bloggene, og om hun kanskje ville kommentere det?
      Kommentaren min ble slettet (fikk ei venninne til å sjekke) og jeg ble blokkert fra hennes instagram.
      Håper familien hennes eller venner snart sier ifra at dette ikke er greit det hun driver med.

    29. Det kan hende at familie og venner er som henne. Man finner jo som regel folk som er lik seg selv. Og hun må jo ha lært at det er greit å kopiere andre fra noen. Eller så hadde hun ikke drevet på sånn i så mange år.

    30. Dette er bare trist… prøvde på en forsiktig måte å skrive under innlegget på Instagrammen hennes angående bruk av bilder av andres barn at hun er bra nok til å skrive egne innlegg og å ha sin egen interiørstil. Det gikk nøyaktig 5 sekunder til det ble slettet og jeg ble blokket. Jeg får oppriktig vondt av jenta. Synes samtidig det er veldig bra du tar det opp i et eget blogginnlegg, steinihavet. Du tar det opp på en ryddig og fin måte. Dette er vanskelig, og vi skulle gjerne ha hjulpet henne… dessverre virker hun ikke mottagelig, og hva det kommer av er vanskelig å si.

    31. Det er trist at slike lovbrudd ikke blir tatt seriøst av politiet. Det er jo tross alt tyveri av et åndsverk. Bloggere er for små til at domstoler og politi bryr seg.

    32. Gladehjem har etter som jeg forstår, kopiert mange og også sjålet bilder. Når folk har konfrontert henne med det, så har hun slettet og blokkert folk. Hun benekter at det har forekommet og hevder at folk er ute etter henne og vil henne vondt. Hun klarer også og få vridd det til at de som har konfrontert henne, lyver og at det er dem det er noe galt med. (Rene skrekkfilmen.)
      Jeg leste din begrunnelse for å ikke anmelde, men nå er det en gang sånn at politiets oppgave her i samfunnet er at folk overholder lover. Gladehjem har helt klart brutt Åndsverkloven. Ja, kanskje blir saken henlagt og lagt i en skuff, men kanskje den ikke blir det. Det ved man ikke før man har prøvd! Og hvis ALLE som har blitt utsatt for kopiereng av Gladehjem anmelder (begynner å bli mange av dere nå.), så vil dere få en sterkere sak!
      Jeg tenker også at ved anmeldse, så vil Gladehjem kanskje (spørs om noe går inn der..) komme på bedre tanker, når det daler ned masse brev både fra advokater og politi om anmeldelser. Husk å ta skjermdump av alle de kopierte innleggene hennes som dokumentasjon. (Før hun eventuelt sletter dem.)

    33. Er helt rystet her jeg sitter, har lenge visst om Glade hjem sin sykelige trang til å kopiere, men var ikke klar over at hun også kopierte tekster og stjal bilder av andres barn. Er enig med Annelotte om at du bør anmelde og at alle andre som hun stjeler fra bør gjøre det samme.

    34. Og du legge ut navnet på bloggen hennes? henger henne ut? Du gjør jo feil du også.. Jeg har lært fra jeg var liten, har du et problem med noen – så tar du det opp med vedkommende og ikke hele verden rundt deg. Som i ditt tilfelle.. BLOGGEN??
      Alle vet hvem denne personen er, men syns det er like tragisk at du vil ha alle mot en – når denne personen ikke får lov å forsvare seg. Ta det opp med henne og ikke hele blogg verden.. Er kanskje en grunn bak!?? hva vet vi? Det gå ann å ta kontakt personen på en fin og høflig måte enn å true og lage slike innlegg? Bare min mening..
      Tragisk uansett for begge partner.

    35. Hei!
      nå kjenner jeg litt til ine. Jeg er vokst opp med henne. Skjønner din frustrasjon, men har du tenkt over at hun kanskje kjente seg veldig igjen når hun leste det du skrev? Jeg sier ikke at det er greit å stjele. Men ine har vert gjennom mye, helt fra hun var liten. Og hun har vert alene mamma til den eldste som er syk. Det kan jo tenkes at hun syntes at du satte ord på hvordan det føles, og hvordan hun kunne forklare det til andre. Får så vondt når du deler dette på bloggen din, for du bidrar til nettmobbing. Det er trist. Husk at alt kan ha en enkel forklaring, og alt er ikke alltid som det ser ut som. Hva om du hadde gjort dette på en mer voksen måte? Som å sende henne en melding eller ringe henne. Da kunne du ha fortalt henne at det ikke er i orden at hun stjeler tekster. Kan jo tenkes at dere brått har litt å snakke om. Du skriver noe om å være forbilde for egne barn, er det å henge ut andre på sin egen blogg å være et godt forbilde?

    36. Natalie og ninanin:
      Dere har tydeligvis ikke lest blogginnlegget her i sin helhet. Bloggeier skriver at hun har prøvd å kontakte Ine, men som med alle andre blir hun oversett/blokkert/slettet. Da er det ikke mye man får gjort.
      Jeg spurte Ine på instagram selv, jeg. Om hvorfor hun plagierer. Da var jeg slettet og blokkert på ca 5 sekunder. Fikk ikke kommentaren min postet på bloggen heller. Jeg brukte ikke stygt språk, var ikke frekk, men spurte på en høflig måte om hvorfor hun ikke kunne slutte å kopiere andre og at hun sikkert har mye å komme med som er hennes eget.
      Etter alt som har foregått mht plagiering og løgn ser jeg en svært forstyrret og psykisk syk person som oppi det hele har to barn å ta seg av. Det er skremmende.
      Håper hun får hjelp og at de nærmeste tar godt vare på hun og beskytter henne mot seg selv.

    37. Helt satt ut. Men det er det hun tjener penger på. Alle klikkene. Og hun får oppmerksomhet ved og kopiere og stjele tekster av andre. H
      Skremmende. Stakker barna hennes at hun holder på slik. Er jo langt i fra det mann kaller egnet. Stjeler mann bilder av andre sine barn. Da må jo hun være syk på en eller annen måte. Øspesielt at manne. Syns dette er greit. Kanskje du og andre hun stjeler tekster og alt fra. Burde annmeldt. Er absolutt noe du ikke skal finne deg i.

    38. Kanskje merkelig å ta opp en gammel tråd her, men Ine er på ferde fsat! Hun kopierer fortsatt andre bloggere, og dette har vi i Snapchaten Bloggerfruene ikke et ønske om å være del av, så vi ga henne “sparken” hos oss. I ettertid har hun delt kommentarer og i våres øyne både ufine og usmakelige meldinger rundt i sine sosiale medier om oss andre bloggerne. Steinihavet, vi støtter deg fullt ut, og håper Ine (gladehjem) snart innser at man ikke kommer langt med kopiering. Det er faktisk ulovlig og ganske alvorlig. Og i tillegg spy eder og galle i ettertid om de som “tok henne på fersken” eller ga henne tilbakemeldinger er jo også ganske usmakelig spør du meg. Det er offentlig mobbing.

    39. Hei. Det kommer ikke som et sjokk at hun kopierer andre bloggere. Jeg vet at hun har drevet på slik i mange år. Hun ble oppdaget da hun var på blogg.no og slettet bloggen tilslutt, og opprettet ny. Hun kopierte siljemilf.blogg om prematur og diverse.. igjen ble hun oppdaget og slettet bloggen på ny. Slik fortsatte hun. Nå har hun en annen plattform hvor hun kopierer innlegg og interiør fra andre blogger. Jeg har skjønt lenge at hun ikke står bak disse godt skreve innleggene, hun klarer ikke å komme på sånn selv. Jeg anbefaler at du og flere legger igjen info om at hun kopierer andres blogginnlegg på forskjellige bloggsider på facebook hvor hun også legger igjen blogginnleggene «sine» for å få flere lesere. Det er synd at hun drar dette så langt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg