Barna mine får ikke lov å se på TV.

Unnskyld, men mine barn får faktisk  ikke se på TV når vi er på ferie. De må dessverre klare seg uten, alle de ukene vi er borte!

Tenk så grusomt at de må leke seg ute, uten noe form for stimulans i form av programmer som skal være så fullproppen av pedagogisk riktig innhold at de garantert må bli noen aldeles perfekte voksne. Jeg tar heller sjansen på at min oppdragelse vil gi dem en real fordel til å bli ok voksne! Det er bra fryktelig at jeg lar dem kjede seg, i form av at de må finne på ting selv! Tenk at de må bruke fantasien sin!

Jeg må virkelig være tidenes dårligste mamma, som prioriterer turer på stranden der de kan bade i timevis, istedenfor at de sitter inne firkantet i øynene og følger med på figurer som springer frem og tilbake med fordreid stemme. Og når været blir dårlig finner vi frem de gode og gamle brettspillene, og koser oss sammen.

 

Det blir kylling til middag i dag, med stekt mais!

At jeg kan være så uansvarlig å la dem springe til lekeplassen barbente og fornøyde. Tenk at de får lov å få blåmerker og skrubbsår og flis i fingeren. Jeg lar dem stolt få vise frem sine sommerpregede føtter, fulle av merker som forteller om aktiv lek.

 

Bryggen er en perfekt lekeplass når voksne følger med.

Istedenfor å la dem oppleve andres lek på en skjerm, tilrettelegger jeg så de kan ordne sin egen. Vi er ute, vi drar på traktor race, vi lager esker til små skatter, vi tegner og vi er lykkelige, helt uten påvirkning fra andre enn oss selv.

 

Den nye skattekisten som skal romme alt det magiske vi finner i sommer!

Og jeg har ikke hørt dem klage, for de er opptatte med å utforske sommeren og omgivelsene rundt oss. En liten flue blir fort en drage og en pinnsvin som forsvinner inn i buskene blir et lite troll. Ikke har de spurt om å se på tv, og ikke savner de den.

 

Sommerfuglen måtte få seg mat, og det tror vi den var veldig glad for!

Vi nyter det, vi nyter å ikke være slaver av en TV som stjeler av tiden vår og gir barna retningslinjer for hvordan de skal leke. Og jeg er fornøyd med valget vi tok om at campingvogna skal være en TV-fri sone!

 Facebook siden min finner du HER! 

2 kommentarer
    1. Ja, barn bør få lov å være barn 🙂 Tusen takk for det <3 blir så rørt når noen sier jeg er en god mor, for liker jo å tro at guttene ikke kunne fått en bedre mamma 🙂 Takk for at du leser bloggen min 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg