Hverdagshandling gir mange overraskelser! (Dessverre..)

Hvordan jeg tror jeg handler og hva jeg faktisk kjøper er to ganske ulike ting. Noen produkter blir tydeligvis laget på en måte som gjør at du glemmer dem med det samme de har landet i handlevognen, og ikke før du kommer hjem oppdager du hva som faktisk ble med hjem. Jeg blir alltid like forundret over hvor dyrt det jeg handler er, men egentlig så er grunnen at jeg har fortrengt halvparten av det jeg kjøper. 

 

Handleposene er ofte litt avslørende, men som regel unnskylder jeg dem med at de er blitt mye mindre siden sist vi var på butikken.

 


 

Under ser du bilde av hva jeg tror er med hjem, og hva jeg kan ramse opp om noen spør meg hva vi har kjøpt. Men ganske beklagelig er det altså langt fra sannheten, og jeg blir alltid like overrasket når jeg pakker ut av posene. For vare etter vare avslører at jeg har handlet på tom mage, med hukommelsestap! 

 

På dette bilde ser du hva vi faktisk handlet, og hva som var grunnen til at summen på kassa lappen ble adskillig høyere enn forventet. 

 


 

Så skal jeg fra nå av handle utelukkende det som står på handlelisten, eller skal jeg fortsette å bruke min selektive hukommelse? Svaret blir at jeg forsetter som før, for ifølge mine bregninger spiser jeg såpas variert og sunt, at litt potetgull og annet snadder ikke skader mer en det behager. Jeg er laget for å nyte livet, og det inkluderer også god mat og drikke! Men ikke si det til ungene, for de får altså bare slikt i helgene og må vente til de blir voksen for å gjøre det samme. 


Dobbeltmoral så det synger altså, men er ikke det slik alle voksene er?! Jeg husker enda godt at mamma luktet karamell, selv om hun påsto hun ikke hadde spist det!

 

Facebooksiden min finner du HER!

 

#mammablogg #kosthold #næring #mat #handling #shopping #penger #samfunn #humor #hverdag #bakfasaden #dobbeltmoral #brus #potetgull #hverdagslykke

8 kommentarer
    1. Oh, jeg er så enig med deg. Skjer som regel her også. Jeg skriver ofte opp “melk, bleier, syltetøy, yoghurt, og druer” på lista sammen med ting som “pålegg” og “middag” ; dette kan jo da tolkes i alle retninger, det er ingenting konkret pålegg, enn å skrive ost og skinke konkret, så det hender stadig når jeg rydder kjøleskapet for plass til den nye maten, at jeg ender opp med 4 pakker skinke, og en pakke ost.. Haha..

    2. Det der skjer alltid med meg 😛 Sier til meg selv: “Hannah, du har lite penger, du skal kun kjøpe EN flaske cola og så er du ferdig!” – Så ignorerer jeg min indre kjeftestemme når jeg står i kassa med en 4pakk Cola, en pose potetgull, tyggis og is.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg