“Dem ligg å pule!”

Under min kjære mammas bursdagsselskap i dag fant lillesøsteren min frem en del ting hun skulle ha med seg hjem, hun er den siste i søskenflokken som har forlatt barnerommet. 

(Jeg har altså flyttet, flyttet og flyttet hjem igjen, så det teller ikke…) 

 

En av tingene hun fant fra var et bilde, og min eldste sønn bekreftet mistanken min om at han kunne mer om forplantningsteorien enn jeg var sikker på! 

 

 

«Du tante, det e jo en naken mann å ei naken dama! Og tisseluren ligg der!» Han peike ivrig og e veldig fornøyd med egen kunnskap. Han vet godt hvordan barn blir laget, og kan fortelle om sædcellen og eggcellen. 

 

Tanten ble litt småbryd, men hadde hun sett fortsettelsen på samtalen hadde hun ikke leet et øyelokk. 

 

«Tante, dem ligg å pule vet du!» 

 

Tanten måpte, og jeg var neste litt redd for at hun skulle få kjeven ut av ledd. Hun fikk ikke ut et ord, og så på oss med store øyne for å være sikker på at hun hadde hørt rett.

 


(Ca slik var utrykket hennes!) 

«Daaah, tante det må du jo vite!» 

 

Så nå vet altså tanten på 18år at kunsten hun skal ha på veggen er av et par som «puler».

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg