Besøk av Viral gastroenteritt.

 

Dette innlegget bør ikke leses av folk som har «fintfølende mage» og av folk som ikke har fått barn enda, det kan desverre medføre at du ikke på noen omstendighet vil ha det, eller at du kaster opp!

 

I kveld fikk vi besøk, av en serdeles ufin gjest. En gjest som heter Viral gastroenteritt men som har kallenavnet omgangssyken. 

 

Den går stille i døren, og du merker ikke før den «roper» ut, her er jeg, se meg! (Og jeg mener bokstavelig talt roper ut, enten av den ene åpningen eller den andre.) Og om den vil ha ekstra mye oppmerksomhet begge veier. Som du sikkert skjønner skriver jeg om spy og drit, og jeg hater begge deler. Ikke snakk om at alle mine år i helsevesnet eller som mamma har herdet meg. Jeg blir like uvel hver eneste gang kroppsproduktene inntar en tyntflytende form der du kan se hva minstemann spiste til frokost i detalj. (Tydeligvis druer og brød med store korn…)

 

Jeg er heller ikke helt fornøyd med tidspunktet for besøket, for selvfølgelig er det meldt strålende sol og varmegrader hele helgen, med andre ord er årets tre sommerdager på vei, og for å gjøre det hele enda litt bedre er det 17mai i morgen, og egentlig avlastningsnatt. 

 

Desverre var det minstemann som var den uheldige, og «heldigvis» var det hos bestemor og bestefar han tok knekken på gulvmatter, ullpledd og andre ting som var i nærheten. (Og litt «heldigvis» var jeg og pappaen på apoteket for å hente medisin og innom butikken for å skaffe forsyninger.) Så jeg har «bare» hatt to runder med griseri, en vaskemaskin med klær, et barnerom ryddet for alt som ikke tåler vann, en sofa dekket av tykke pledd som tåler vann, og en liten gullskatt i armkroken resten av tiden. 

 

Så nå er jeg sliten, lei og bekymret. Jeg vet at det blir enda minde søvn en vanlig og jeg vet at det blir mer smerter for minstemann. 

 

(Og om noen lurer på hvordan jeg har tid til å blogge, så har gutten også en far. Og selv en mamma trenger små pauser, det er dem som får oss til å streve videre! Men alle svar på mailer og kommentarer får vente, det kommer når vi får hentet oss litt inn igjen.) 

 

 

Kom også på til slutt at jeg skulle skryte litt av at jeg gjesteblogger på babyverden.no, skal huske å juble mer over dette når alle i huset er friske.

(Noe vi skal bli fort, jeg har funnet frem plasthansker, munnbind og stellefrakk, samt såpe og desinfiserende vaskemidler!) 


12 kommentarer

Siste innlegg