9mnd og klatrer ut av senga.

Gi meg styrke! Ni måneder og klatrer over kanten på senga si… Som hun forøvrig har sett på som fengsel, for det var den eneste plassen hun ikke har klart å rømme fra. Hvordan skal jeg liksom gjøre det nå? Selv om hun klarer å kravle over kanten vil hun falle rett i gulvet. Å det vil man jo helst unngå med små barn. Og hvorfor fulgte det ikke med seller til senga?!

Vel jeg innser at det kanskje ikke er normalen at søte små uskyldige babyer skal holde på med hardtrening til klatre VM. Det er nesten så jeg vurderer et besøk i klatreveggen for å se om hun kommer seg opp.

Mulig hun øver til hun skal på fjelltur til sommeren, men jeg hadde jo tenkt å gå på mer flate fjell. Sånne hvor du ikke må bruke tau. Hun skal sikkert utfordre gumora til å bli en klatrer i tillegg, så tror nesten jeg skal sende dem alene på tur!

Hun er i alle fall sterk den lille rampen, for hun drar seg opp etter armene og slenger bare foten etter som om det var det enkleste i verden. Hun drar ikke ut skuffene på kjøkkenet for å se hva som er inni, men for å klatre på kjøkkenbenken. Ingen plass er trygg, og jeg vurderer nå med min 3unge å kjøpe en hjelm til henne.

Og det værste av alt, jeg overdriver ikke. Hun er usannsynlig dyktig i klatrekunsten, og kommer til å gi meg grå hår, magesår og hjerteinfarkt!

Så hjelp, hvordan kan jeg gjøre henne trygg i senga uten å ta av en av sidene? Har du noen forslag, sleng dem ut 😊 Jeg trenger jo søvn av og til, jeg også.

Facebooksiden min finner du her!

6 kommentarer
    1. En sovepose/nattpose til baby brukte æ til mi klatremus. Vet ikkje korsn prisklasse du kunne tenkt dæ, så æ legg ikkje me link, men går ut i fra at du vet ka det e. 🙂

    2. Snu sprinkelsenga opp ned og legg madrass på gulvet. Joda, Da blir det et bur, men i det minste så er hun trygg når hun sover 😂 vet om andre som har gjort dette.
      Eller legg madrass rett på gulvet uten senga over. Da kan hun gå rett ut uten å falle.
      Min baby lå i senga mi, og da var det ikke noe stress med å falle ut siden den er så lav.
      Skjønner du er frustrert! Min 2åring rømte barnehagen med et gjerde som var så høyt som et voksent menneske. Med farlig terreng rundt… Så har fått noen grå hår her óg 😂

    3. Hehe, tror vi dropper det. Passelig skeptisk med tanke på brann feks. Har innsett at vi bare må passe på, og samsove så hun kan ligge innerst i senga vår. babycallen ligger oppå henne når vi ikke er på rommet, og vi er snar å springe!? hun klatrer ut av den med bena først i alle fall.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg