Nå tuller du, hun kan vel ikke stå!??

Så fikk jeg endelig en liten pause for meg selv, hvor jeg kan sitte helt i ro i sofaen og nyte den irriterende summingen av tørketrommelen og se på været som skifter mellom snø og regn hvert femte minutt. Dagene springer avgårde, eller i alle fall gjør jeg det! For nå har vi altså klart det mesterstykket å lage en baby som er over seg tøff og aktiv, og som virkelig ikke forstår at hun er en baby. Og tro meg, jeg overdriver faktisk ikke. Det er fullt mulig å ha en baby på fem måneder som både kan krype, sitte og stå, og klart vi fikk en sånn en ja. Frøken “mamma-sofa-sliter” skal ikke få slite ut sofaen, så jeg bruker dagen på å følge etter det lille lykketrollet mitt som utforsker hver minste krok av leiligheten. Til nå er vedkurven, stuebordet og yttergangen klare favoritter, samt det svært ulovlige soverommet til storebrødrene. Lykken er ufattelig stor når hun ser sitt snitt å krype dit som en vind, mens hun hyler av fryd. Og tv bryr hun seg fint lite om. 

Vel det er ikke sjeldent jeg får høre når vi snakker med andre “Nei nå tuller du, hun kan vel ikke det! Babyer skal ikke gjøre sånt når de er så små…”, men vi tuller virkelig ikke. Hun er veldig, veldig tidlig ute. 

Den lille makken kan krype og har sannelig knekt koden for hvordan hun setter seg opp på gulvet. Og finner hun noe å klatre på er hun storfornøyd, og ingen ting er bedre enn når hun kan dra seg opp å stå så lang hun er ved stuebordet for å fange duk, kamera eller mobiltelefoner. Barnesikringen av leiligheten ble fremskyndet noen måneder, og jeg som hadde planlagt å vente til etter jul. 

Så hendene mine er bokstavlig talt fulle om dagen, for om jeg ikke holder baby bærer jeg andre ting jeg har reddet unna knehøyde! Og jeg skal si det det er mye som er samlet der nede som jeg ikke engang var klar over. Aktiv baby er perfekt om du skal få ryddet litt i rote rundt deg. Det var bare å glemme planen min om å blogge daglig, for det har jeg virkelig ikke hatt muligheten til. 

Men vi klager ikke, for det virkelig en fryd å følge det lille lykketrollet som lærer noe nytt hele tiden. Gleden hun gir er magisk, å selv når jeg er lei å springe rundt hele dagen kan jeg ikke bli frustrert når jeg ser det strålende lille ansiktet som utforsker verden! 

Prøver å avlede oss til å tro at hun skal leke med brannbilen, men det er altså vedkassen som er målet! 

Facebooksiden min finner du her! Og jeg poster daglig på snap og nesten daglig på instagram under navnet steinihavet.

Ps. Vi er litt bekymret for å bli kastet ut av barselgruppen, for vi sliter litt med oppdragelsen og det er veldig gøy å klatre over andre unger og nappe ut sutten demmes! Men hun biter ikke, enda…(To tenner poppet ut dagen før hun fikk 6mnd vaksinen, og de siste dagene har gått i et slags zombie lingnende stadium. Håper hun sover bedre denne natta!)

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg