4måneder og trassalder!

Viste du at babyer på fire måneder har en egen trassperiode bare for å teste om foreldrene vil takle rollen sin fremover? Da lar de være å sove, de tuller gjerne med puppen og de slenger over en usynlig navelstreng som gjør det umulig for mor å forlate dem mer en tre sekunder uten at sirenen går. Helt sant, alt sammen. Fire måneder gamle babyer er så smarte at de kan manipulere foreldrene, det er jeg sikker på. De smarte små trollungene. (Og ja, jeg snakker bare tull, vet da utmerket godt at en fire måneder gammel baby bare trenger nærhet og kjærlighet mens de blir kjent med kroppen sin og alt som hender rundt dem. Men litt humor skader ikke her jeg sitter bleik i trynet og så trøtt at det høres ut som en drøm å gå på trappa å legge seg å sove i snøen.)

Vel, som du kanskje skjønner river jeg meg i håret om dagen, og hadde det ikke vært for at jeg er livredd for å vekke babyen ville jeg hylt av frustrasjon, slengt meg ned på gulvet og dundret knyttnevene i gulvet! For hun våkner av så lite som at en fjær treffer gulvet, om jeg i det hele tatt får den overtrøtte ungen å sove. Og det hjelper ikke særlig at hun har to brødre, så det er sjeldent stille her i huset. Jeg har foresten truet dem med utkastelse både en og to ganger, uten at de har tatt det videre seriøst. Men det ser ut til at trusselen om at den som vekker babyen må bære henne resten av dagen hjelper. 

Jeg håper i alle fall denne perioden snart er over, for det er ikke noe godt å ha en misfornøyd frøken i hus. Men heldigvis har hun ikke smerter som broren hadde, selv om jeg får litt vondt i magen hver gang hun gråter. Hva om hun i dag får vondt… Det er tøft å huske hvor vanskelig vi hadde det da mellomstemann kom for syv år siden, den stakkars gullskatten min som var så ufattelig plaget. Han er heldigvis tøff, og lar seg ikke knekke av smerter. 

“Neeei, ikke spis på platten, se heller i kamera vær så snill!” 

Dessverre for min del merker jeg godt at det er jeg som må ta meg av babybæringen her i huset, og til tross for godt bæreutstyr kjenner jeg det verker i ryggen. Men min fine lillesøster kommer heldigvis ofte å hjelper til, noe jeg er henne evig takknemlig for. Å bestemor kommer gjerne springende når den flotte lille frøkna “blomstrer” i bleien. Min bedre halvdel har ikke skuldre til å bære, så han får ta seg av guttene. Men sånn er det bare. 

Første møte med snø, den skulle smakes på! 

I dag ble det vinter, snøen daler og jeg ser frem til lysere dager selv om det innebærer mer jobb hver gang vi skal ut av døren. Og det blir ikke like lett å bare gå seg en tur for å få snuppa å sove på magen. 

Facebooksiden min finner du her og jeg prøver etter beste evne å oppdatere instagram med et bilde om dagen. På snap under @steinihavet spammer jeg gjerne, sånn innimellom. 

6 kommentarer
    1. Trassalder er noe ungene har hele tida, det sa en psykolog en gang i et foredrag i en barnehage 🙂
      Kan det være at du/dåkker har forvent ho med bæring? Det går seg til etter hvert. 🙂

    2. Har du vært hos kiropraktor med henne? Begge mine hadde låsninger, og skrek mye. Etter noen få behandlinger var alt i orden. Og snuppa som seg igjennom de fleste behandlingene, så det gjør ikke vondt. 🙂

    3. Jeg elsker å se på bilder av babyen selv om jeg ikke har en baby selv eller er mamma, men jeg ønsker meg en baby en gang i framtiden når jeg og min samboer er klar for det. Utrolig søt og vakker baby!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg