Mål for sommerkroppen 2017!

Jeg jobber hardt for å få den perfekte sommerkroppen i år, og regner med at jeg skal komme i mål til sommeren. (Den er litt treg her i nord…)

Målene er nøye vurdert og selv om det blir hardt å nå dem skal jeg klare det med glans, svette og muligens en god del tårer. Mulig jeg også vil bite noen negler, men det vet jeg ikke enda. 

Vel, alle vil jo ha den perfekte kroppen, å min perfekte sommerkropp 2017 vil være slik: 

– Hårtap ut av en annen verden, noe som fører til små dunhår som stikker ut av skallen og får meg til å se ut som en halvstor fugleunge på hode. Det blir lekkert, særlig på vindfulle sommerdager når hårsprayen ikke kan stille opp mot den iskalde nordavinden. 

– Så vil jeg ha en god porsjon løshud på magen, så mye at jeg faktisk kan klipe godt tak i huden, å dra den litt ut fra kroppen. Det må jo bare være det perfekte partytriks de to dagene det er så varmt at bikinien kommer på. For at mammakroppen skal vises frem er det ingen tvil om!

– Amme-pupper, hvor den ene er enorm og den andre slapp som en pannekake fordi det nye tilskuddet i familien får en favoritt-kopp, og nekter å spise av den andre. De enorme nesten mørkebrune brystknoppene vil stikke ut av den alt for lille bikinioverdelen som egentlig er stor som et telt, og på sidene vil det tyte ut noe slapsete løs hud etter den daglige jojo-slankingen til jentene hver gang de fungerer som melkemaskin. Det blir rett og slett vakkert med alle de enorme blodårene som skinner gjennom den nesten gråhvite huden, og det er den perfekte prevensjon så det ikke kommer flere små med det første. 

– Bulker i lår og rumpe skal frem, også omtalt som skrukkehud eller var det appelsinhud! Satser på at mengden øker betraktelig frem mot sommeren, og ser frem til offentlig oppvisning i bikini. Hva er vel mer vakkert enn kroppens nyanser etter heftig vekt opp eller nedgang!? 

– Og så skal jeg få uren hud, med enorme lysende røde kviser som popper frem på ryggen, brystet, skinken og alle tenkelige kriker og kroker i ansiktet. Ja huden skal formelig skinne om kapp med solen, med røde svære byller som har den lekre gule kjernen av gørr inni, fremhevet av den likbleike ansiktsfargen. 

– Rumpen min skal få en lekker deigete konsistens, og jeg skal sitte bort absolutt alt som kan minne om fasthet. Når jeg går skal det riste som gele, og bikinitrusen skal være så stor at du ikke ser flere måneders hårvekst som har fått vokse vilt og uhemmet, ned over lårene og oppover magen! Og det skal se ut som at bikinitrusen er alt for liten på grunn av slapp kropp som tyter ut alle veier. Magen skal selvfølgelig henge litt over kanten, selv på meg som er undervektig i utgangspunktet. Mulig jeg bytter ut bikinitruse med de netting-trusene du får på sykehuset etter fødsel som du fyller med mamma-bleier. Det fremhever jo deigrumpen litt ekstra. 

– Synlige ribben på ryggen er helt klart et must, lekkert som det er der jeg vandrer rundt med et vaskebrett på ryggen. Se for deg den løse huden på magen som kan snurres rundt på baksiden og skrubbes ren på rillene som oppstår. Men det kan bli vanskelig å oppnå dette før seinsommeren, men da har jeg ammet så lenge at vekten min daler i rasende fart og resultatet vises i kombinasjon med noen tårer over tapte kilo. 

– Sorte ringer rundt øynene er selvfølgelig en selvfølge, og jeg går for den naturlige sorten og ikke sminke. Treningen vil bestå i å jonglere to våkene barn på natte hvor den ene har smerter og den andre er sulten og henger fast i puppen. Det blir en tøff jobb, men alt for litt sorte ringer altså. 


Hard trening!

Så ja, jeg gleder meg stort til sommerens 2-3 soldager hvor jeg kan sprade rundt i bikini og stolt vise frem kroppen som har båret frem tre barn. Jeg er stolt over hver eneste lille forandring som har kommet på grunn av svangerskapene, for det minner meg om den tøffe kampen det har vært å bære fram mine barn. Jeg er ikke laget for den jobben, men perfekte unger har jeg klart å få uansett. Og da må kroppen hylles, selv om den ikke passer inn i det smale rommet av regler som sier noe om hva en vakker, sexy og perfekt kropp er. 

Vær stolt av den du er, uansett hvordan form og farge du har! 

Facebooksiden min finner du her. 

#mamma #barsel #sommerkroppen #kroppspress #mammablogg #bakfasaden

7 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg