Svangerskapsuke 33

  • Graviduke:  33 og noen dager. Eller som jeg helst liker å omtale det så er jeg ferdig med 83prosent av svangerskapet! 
  • Termin: 16.juni fortsatt!
  • Trinnmester: 3 (Snart ferdig, snart ferdig…)
  • Dager igjen til termin: 48 dager igjen! Kjenner panikken tar meg, leiligheten er ikke klar å ikke jeg heller! 
  • Neste kontroll: Må innom legen en tur neste uke, så da må vel kroppen sjekkes igjen siden den ikke klarer å oppføre seg som den burde. 
  • Kjønn: Lita prinsesse.
  • Innkjøp: Nå er det meste på plass, i alle fall liker jeg å tro det. Vi har seng, vogn og klær så da er vi vel greit i mål. Etter hvert skal vi også anskaffe en bæresele, brystpumpe, rosa sengklær(de vi har er veldig blå, og det hadde jo vært litt søtt med rosa.). Av småting må ammeinnlegg, bind, bleier, regntrekk til vogna og sutt handles, men jeg stresser ikke. Vi skal også få kjøpt en babygym og en uro å ha over senga. Kjøpte det nytt til guttene, så kan ikke bryte tradisjon nå!
  • Mammaklær: Uten ville jeg gått rundt med t-skjorta over magen fordi den ikke går over og konstant rørlegger-sprekk. Kroppsfasongen min har definitivt endret seg, og det merkes på alle klærne. Kun sokkene funker som de skal, på dager jeg ikke er for hoven i beina. 
  • Humør: Svært svingende, jeg er rett og slett humørsyk og blir grinete for ingen ting. Dårlig musikk på radioen får meg til å eksplodere og jeg kan finne på å grine over tv-reklamer. Fryktelig slitsomt for alle! 
  • Søvn: Nei, nå er det totalt umulig å finne en komfortabel stilling å ligge i, å når jeg først har sovnet må jeg uansett opp for å tisse. 
  • Strekkmerker: Nei, det eneste jeg er heldig med under svangerskapet er vist at hunden kan tøyes i det uendelige uten problem! 
  • Gravidmage: Jepp, stor, rund og brei. Tung å bære er den også, og jeg har vurdert å bruke trillebår for å bære den rundt! 
  • Vektøkning: Tvilsom, trodde jeg gikk bra opp, men innså fort at det var væske i beina når det på mystisk vis forsvant et par kilo på noen par dager. Ser ikke ut til at jeg skal være så heldig at jeg går opp noe ekstra denne gangen. 
  • Aktivitet: Lillemor spreller hele dagen og jeg sliter som faen med å bevege meg rundt. Jeg føler meg som en elefant med leddplager og det knirker når jeg rører på meg. En kort gåtur er nok til å fremkalle kynnere som er på grensen til vonde og hvis jeg ikke passer på føles det som at bekkenet skal deles i to. 
  • Carvings/må ha: Samme som sist, men det værste er sniffingen på alt som ikke er bra å lukte på! (Kan leses mer om her!) Må fortsatt drikke store mengder kaffe latte med vaniljesmak og rettferdiggjør summen jeg bruker på at jeg hverken drikker eller røyker! Det er bedre at jeg får den kaffen enn at jeg er sur hele dagen…
  • Plager: Ja jeg startet jo på klagingen under aktivitet, men jeg kan like greit forsette. Jeg har sure oppstøt av en annen verden, kvalmen gjør at jeg nesten dør når jeg putter tannbørsten i munnen, nesen er potte tett og jeg har konstant hodepine. Jerntablettene er harde for magen og nå svir det som faen i spiserøret og jeg tror jeg har en gasslekasje! Beina verker som faen, bekkene føles knyttet sammen med et fliset tau og prolapsen i ryggen har bestemt seg for å fortelle at den er der. Å komme seg ut av senga om morgenen er et strev og når jeg ligger er det som at en person på 300kilo sitter på brystkassen min og jeg får nesten ikke puste. Huden min er knusk tørr og jeg har atter en gang blitt plaget av eksem. Kvisene som dukker opp er fortsatt på størrelse meg fjell og både fingre og ben er hovene. Så ja, du kan trygt si at jeg har en del plager… Men jeg får fort farge i ansiktet av solen, så den bleke hudfargen er nesten kamuflert! 

De obligatoriske bildene: 


Kjøretur til stranda i går, og siden jeg så ei som bada naken fant jeg ut at tempen var ok så magen kunne vises frem ute! (Jeg ville altså ikke badet i havet nå, så varmt har vi det ikke!)


Jeg har større mage denne gangen når jeg studerer bilder fra sist svangerskap, men om jeg skal følge målingen på helseskjema skal den være mindre. Så det er vel noe i at man bærer jenter og gutter ulikt. (Om de ikke så feil to ganger og det er en gutt, man vet jo aldri!) 

Facebooksiden min finner du her! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg