Må jeg gå truseløs nå?

Det ville vel ikke ta seg så bra ut å publisere på facebook om noen kan kjøpe truser til meg i Sverige, jeg prøver da i det minste å oppføre meg noe sivilisert så en sånn status ville nok bety sosialt selvmord eller noe i den duren. Og noe sier meg at truseshopping på vegne av andre ikke hører inn under de siviliserte kategoriene. Mulig at mine bekjente som jobber i helsesektoren ville sett på spørsmålet som en selvfølge, men vi er da ganske miljøskadet gjennom årevis av nakenhet i alle mulige former og fasonger. Så undertøy er liksom det minste problem. Men det er vel mest sannsynlig at de som kjører langtransport suser forbi i vårt naboland, dessverre er noen av dem er kanskje ikke de rette personene å sende på delikat undertøys shopping. (Oh yes, her lever fordommer i fleng og prototypen på en tatovert gammel fyr med olje på nevene kommer automatisk opp når jeg hører vogntog. Og det selv om jeg ikke har noen sånne på vennelisten når jeg tenker meg om!) Og dessverre sender ikke butikken til Norge…

Vel, problemet er at de eneste trusene jeg liker er å oppdrive i vårt naboland, så hver eneste sommer kjøper jeg inn en god dose tøyfiller som skal holde frem til neste ferie. Men denne gangen glemte jeg å ta med i beregningen at en liten bonus skulle klore seg fast i livmoren og forandre hele kroppsfasongen min. Så alle utenom to truser er for små! Og jeg er kommet til den nådeløse grensen for hva som er behagelig å gå med! Å nå må jeg kjøpe meg nye truser og det helst med det samme! De slappe utvaska fillene jeg bruker er blitt alt for trange, og jeg får total angst om jeg må gå enda en dag med noe som strammer så mye at kroppen deles i to. Det er bare de to av de nåværende plaggene som passer, og jeg har overhode ikke noen planer om å vaske klær hver dag så jeg kan bytte på dem, for ikke snakke om katastrofen som vil oppstå om jeg er så uheldig å nyse med full blære… 

Jeg kunne selvfølgelig gått truseløs, men da hadde jeg bare forskjøvet problemet for jeg har faktisk ikke så mange bukser og tightser som går gjennom nåløyet heller. Når jeg tenker meg om har jeg faktisk bare 2 tightser, 1 vanlig bukse som er på grensen til for stram og 3 stykk treningsbukser som kan brukes uten å fremkalle angst og panikk hos meg. 

Dagens trusefangst!

Så jeg måtte handle truser i dag, noe som er en av de aller verste tingene jeg kan foreta meg så kresen jeg er. De må være store nok, helst så store at de dekker hele ræva, jeg hater å fryse å vi bor tross alt i nord. De må være i bomull og de må være passe tynn i stoffet. Tykke truser blir bare klamt og alt for tett! (Beklager opplysningen, men som sakt har jeg jobbet i helsesektoren hele mitt yrkesaktive liv, og noen filter er forsvunnet på veien.) De kan ikke ha strikk som strammer og om det er blonder på dem må den absolutt ikke klø! Fordelen er jo at det ikke er så nøye med farge, for de blir å se utvasket ut etter første runde i maskin med sokker, håndduker og andre plagg som kokes på 95grader… Det er lenge siden jeg har prøvd å se sexy ut, og så lenge det vil innebære ekstra husarbeid vil jeg ikke prøve på det heller! 

Jeg fant noen i dag, men det gjenstår å se om de går gjennom nåløyet og vil funke til sitt bruk. Hvis ikke får jeg bruke dem som noen dyre vaskefiller! De vil uansett ikke funke så bra som de nydelige, herlige, deilige trusene jeg bruker å kjøpe på ferie i Sverige! Jeg får bare holde ut frem til neste sommer og det jeg håper blir en sommerferie med vogn over grensen!

Facebooksiden min finner du her! Og jeg er @steinihavet på snap og instagram! (I alle fall når telefon min kommer tilbake fra verkstedet, den dinosauren jeg bruker nå gir meg gnagsår på tommelen og tårer av frustrasjon.)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg