Prosjekt baby går fremover!

Endelig kan jeg røre hendene og fingrene uten at jeg hyler og griner som en stukken gris. Lørdagens skru-jobb skaffet meg blåflekker og så såre fingre som jeg aldri har hatt før. Det var så ille at jeg nesten ikke orket å løfte solo-flasken til munnen. 

Det er jo alltid litt risikabelt å bestille ting fra ikea, for jeg kan liksom ikke bare stikke innom butikken å bytte om noe er feil og det mangler jo alltid skruer når. Men alternativet kostet det tredoble, så valget var lett denne gangen. Det meste er nå på plass, og det manglet faktisk bare 1 skrue til sammen. Ikke dårlig det med tanke på hvor mange esker som faktisk kom. Det eneste som gjenstår er å sage til stelebordplaten som er alt for stor, og laminere kanten. (Vet ikke om laminere blir rett, men skal lime på en plastfilm så ikke sponplaten går i oppløsing inne på bade!) Og så må alt søple flyttes fra stua til søppelfyllingen

hammer with hardware
Licensed from: Dan Kosmayer / yayimages.com

Når stellebordet er klart og ryddejobben over må jeg vel vise fra både seng, skap og stelleplass. For ikke snakke om alle klærne jeg har tryllet ned fra mørkloftet til mamma, så det blir ei lita pie med mye blå klær som kommer til verden. 

Siden formen var laber i går holdt jeg meg hjemme og vasket opp babytøy, så nå ligger det pent inne i skapet. (Blødde neseblod bare jeg rørte på hode, så det var bare flaks som gjorde at ikke de hvite klærne ble farget røde på vei ut av vaskemaskin og inn i tørketrommelen!) Jeg mangler bare små kleshengere til alle småkjolene, men har enda ikke funnet ut hvor de selger det. De fra ikea blir så store så droppet dem. Kom gjerne med tips om du vet noen som selger sånne. 

Nå kjenner jeg virkelig på gleden over at vi skal bli en familie på fem! (Selv om det føles som et hav av ting som må gjøres før jeg blir fødeklar!)

Siden jeg har vært så flink å bygge rede i det siste tar jeg en velfortjent pause i kveld og stikker ut av hjemmet på en høyst nødvendig venninnekveld. Det sosiale livet mitt er lagt i ruiner for lenge siden, så det er vel på tide å gjøre noe med det! 

Facebooksiden min finne du her! 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg