På tide med litt redebygging!

Endelig slapp hodepina, og jeg kan skryte av en god dag. Og det var på tide spør du meg, for det er virkelig ikke lett å holde humøret opp når formen er på bunn. Jeg er bare passelig bitter på at alle soldagene i det siste har vært bortkastet for min del, for når alle var ute holt jeg meg godt gjemt inne. 

Vel, jeg håper vi får noen gode uker fremover, for timeplanen fylles stadig opp med et eller annet. Til helgen kommer møblene som er bestilt fra Ikea, som det er min jobb å skru opp sammen med guttene. Og når den ene ungen jublet for at han skulle får hjelpe moren, sukket og stønnet den andre. Så jeg må nok bare innse at han på 11 ikke synes det er så stas å være sammen med moren mer. Men jeg og 7åringen gleder oss i alle fall veldig. Uheldigvis står hengeren vår under et tonn med snø, så før lørdag må det enten regne smådjevler hver dag så alt smelter eller så må vi få tak i en annen henger.

Jeg ser frem til å få på plass ny kommode på badet og et klesskap til lillefrøkna, for nå ligger det strødd babyklær litt over alt. Vi eier ikke plass rundt oss, og jeg hater rot så det er en dårlig kombinasjon. Men alt går om man vil, og selv om vi ikke kan skryte av stor plass så skal vi vel klare oss helt fint. Før i tiden måtte de pent klare seg med enda større familier på enda mindre plass. Det blir vel hus på oss med tiden, når studenten min er ferdig utdannet. 

Vi har også vært å sett på barnevogn, og jeg grøsser over prisene. At det skal være så ekstremt dyrt for ei bra vogn som passer inn i bilen når vi har rullestolen tilstede! Jeg hadde jo et håp om at samme typen vogn som jeg hadde sist eksisterte enda, men den var selvfølgelig gått ut av markede og nå har nesten alle vognene idiotiske hjul som ikke vil funke i Tromsø på vinteren med brøytebudsjettet som skriker etter penger skal man tro brøytekantene. Vel, jeg har sjekket brukt-sidene, men har ikke funnet en vogn som passer behovene våre enda. Og de vognene som var aktuelle var 3år gamle og koster nesten det samme som ei ny vogn i dag, så der er det lett å velge nytt. 


“Skal bare strikke litt mer, før jeg rydder!”

Så livet vårt sirkler veldig rundt magen min fortsatt, og vil nok gjøre det til lillelarven poppes ut! 

Facebooksiden min finner du her. 

5 kommentarer
    1. Ikke stress med ryddinga, det forsvinner ikke. Kos deg så godt du kan den tiden som er igjen til fødselen.
      Det blir stas for 7 åringen å få hjelpe mamma med å sette sammen møbler 🙂
      Håper dere får frem hengeren igjen 😉

    2. Håper du finner ut av vogn jungelen, ikke lett! Må bare anbefale babynest, om du ikke har det allerede.. Beste investeringen min, kjøpte min hos momintrollet design på facebook 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg