Profesjonelle gravidbilder, eller ikke?!

Selvopptatt som jeg er blitt i det siste, vurderer jeg å gjøre litt mer ut av gravidmagen denne gangen. Ikke sånn at jeg skal gå med den bar eller lime glitter på den, men jeg vurderer å få tatt gravidbilder. Sånne skjønne romantiske, som illustrerer hvor fantastisk magisk det er å ligge med hode på dokarmen eller den umulige oppgaven å sitte på huk å tisse i skogen. (Friluftsliv og kul på magen er og blir upraktisk, balansepunktet er helt ute å kjøre og jeg risikerer å ramle over ende og dø i overvelt som en eller annen sau.) Ja bilder som rett og slett får meg i strålende humør og virker som p-piller på samme tid. For at jeg ikke har hatt noe romantisk svangerskap så langt er ikke til å stikke under en stol. Og med alle kvisene som popper frem i tryne mitt som om jeg var en hormonell tenåring kan ikke resultatet bli rent og klassisk, uansett hvor mye jeg prøver. 

Jeg har i alle fall funnet ut at nakenbilder blir det ikke, for så kaldt vi har det om dagen nekter jeg å kle av meg andre plasser enn på badet hjemme som sikkert har en temperatur på 50grader. Men utenom det er jeg i grunnen åpen for de fleste ideer når jeg tenker meg om, så om du har noen tips blir jeg glad om du skriver dem i kommentarfeltet. Selv om jeg er dårlig å svare alle, leser jeg alltid det som står der! 

Spørsmålet nå er jo når jeg burde ta disse bildene, skal jeg drøye lengst mulig så magen er enorm, eller skal jeg ta det når jeg fortsatt har en vis evne til å bevege meg uhindret rundt? Skal det være bilder som skal pynte veggen, eller bilder jeg bare tar frem innimellom. Skal guttene være med eller ikke? 

Mulig jeg må få noen andre å bestemme det for meg, så jeg slipper å ta noen avgjørelser. De siste ukene har jeg hatt problemer når det kommer til å velge ting, og det ser ikke ut til å gi seg med det første. Så før jeg skal ut døren bytter jeg bukser tre ganger, prøver minst fem par lester og bruker sikkert fem minutter på å vurdere om jeg må på do eller ikke. (Noe jeg alltid må, for hvis jeg ikke tisser før jeg går ut døren må jeg garantert snu etter fem minutter.) 


Dagens illustrasjon er av mangel på nye bilder av meg selv, så her er mammaen min et par dager før jeg ankom verden, med min far som fotograf 🙂 Tipper hun var en smule lei, for jeg hadde det ikke spesielt travelt med å komme ut av magen! 

Det er langt fra lett å være en hormonell mamma. 

Facebooksiden min finner du her! 

8 kommentarer
    1. Gravidmager ja. lenge siden nå for min del, men da jeg var gravid var jeg overbevist om at alle kunne se det de tre første måneden og ingen etter det.

    2. Ikke noen tvil! Gjør det! Jeg angrer som en hund på at jeg verken fikk nyfødtfotografering (visste ikke at man måtte ha det innen de 10 første dagene helst, så jeg var i min egen boble i 2 uker før jeg tenkte på det) eller gravidfotografering. Det er et minne for livet, og jeg ønsker virkelig at jeg hadde hatt begge deler. Do it! 🙂

    3. Jeg ville tatt profesjonelle bilder, med bare deg.
      Dere kan jo ta noen fine eller morsomme bilder hjemme, med guttene, men ta noen med bare deg i studio.
      Jeg ville tatt noen som du kan vise til datteren din senere, men gjerne med så mye hud at de ikke behøver å henge på stueveggen.
      Klassiske graviditetsbilder er utrolig nydelig, synes jeg.
      Ta med en vifteovn, og sett den på fullt rett mor deg, så holder du varmen den lille stunden det varer.
      Og gratulerer med den lille jenta. 🙂

    4. Jeanette: Smart å ta med vifte, det skal jeg huske! 🙂 Tror jeg har kommet frem til at det blir bilder uten ungene, og det blir jo et minne jeg vil ta med meg videre. Dette er absolutt siste gang jeg skal være gravid, så da er det litt stas å kunne gjøre litt ekstra ut av det 🙂

    5. Anonym: Åhh, har ikke engang tenkt på nyfødtfotografering så det må jeg kanskje vurdere denne gangen. Tar hundrevis av bilder selv, men det er jo fint med noen som er av bedre kvalitet også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg