Sa du påskeharmoni?!

Gi meg styrke, ørepropper og en bøtte med tålmodighet. 

Klokken 5 var det morgen i dag, ikke helt som ønskelig når jeg har arbeidsfri og i det minste vil ligge i fred og ro i sengen og late som jeg sover til minst klokken 11. Minstemann var først oppe, og han vekket eldstemann, og de satte straks igang med en heftig diskusjon om hver som skulle bestemme hvordan radiokanal de skulle høre på. Det endte med at lyden kom opp i et ikke akseptabelt nivå og jeg ble bekymret for at politiet ville banke på døren for å roe ned festen. Det kunne foresten vært veldig fint når jeg tenker meg om, for jeg tror muligens ungene kunne lært noe av det. Men på en annen side hadde jeg sikkert besvimt av skrekk om de sto på døren, så bråket fra guttene er å foretrekke. 

Vel, jeg klarte å holde meg i sengen til klokken åtte, med noen små unntak når jeg måtte innom barnerommet for å mekle mellom de krigende partene. Jeg var ikke i spesielt godt humør når jeg trampet inn i stuen og slang meg ned på sofaen, men minstemann var strålende fornøyd med at han kunne legge istappene av noen tær på magen min. (Muligens årsaken til at han våknet så tidlig.) Eldstemann på sin side synes jeg er rimelig dum for tiden, så han hadde nok sett at jeg holdt sengen. Sjarmerende, det blir foresten veldig gøy den dagen jeg fysisk må dra han ut av sengen om morgenen for å få han avgårde til skolen, men for øyeblikket hopper han gjerne opp først av alle og lager så mye lyd at ingen andre klarer å sove til ringeklokken gir beskjed om at det er morgen. 

Siden guttene ikke har vært bestevenner tenkte vi at en tur i fjæra ville bli en fin avkobling, og etter litt klesvask på formiddagen ble sekken pakket med pølser, brus og lovnad om at vi skulle stoppe å kjøpe marshmallows. Minstemann er i et merkelig humør og ville faktisk ikke på tur. Det er veldig unormalt, for han elsker å være ute. Men vi kom oss avgårde og holdt ut 40minutter i bil på smale veier fulle av turister som burde fått et kjapt kurs i å kjøre på svingete landeveier med partier av is. Ja og ikke minst to stykk unger i baksete som fortsatte kranglingen. (Musikken var skrudd opp, men de klarte fortsatt å overdøve den.) 


Når vi kom frem til den perfekte plassen vår var det bare å laste ut av bilen og få ungene avgårde. Det gikk greit ca fem minutter, så ble hylingen og herjingen i snøen avbrutt av mas om sjokolade og brus. Jeg vurderte å brøle litt på det tidspunktet, men var egentlig ganske harmonisk siden jeg omsider hadde kommet meg på tur, så de fikk beskjed å pelle seg på oppdagelsesferd til bålet var klart og middagen kunne lages. 


Omsider kom dagens mest behagelige øyeblikk, når begge guttene var opptatt med å grille pølse på hver sin side av bålet. Og det er øyeblikket jeg velger å huske fra denne dagen. 


Nå sover begge, og jeg krysser fingrene for at morgendagen blir bedre. For det vil være veldig kjedelig å ha en slik dag når eldstemann drar til faren sin for å bruke resten av påsken sammen med han. Men på en annen side vil jeg garantert tenke at det blir en smule godt å skille de to kranglefantene som kjeder seg hjemme. 

Facebooksiden min finner du her! 

#påskeferie #påskekos #påskeværet  #søskenkjærlighet  #småbarnslivet #mammalivet #hverdagslykke #bakfasaden #søskenkjærlighet

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg