Årets påskepynt.

Siden jeg av erfaring vet hva som venter oss når påskeferien starter laget jeg påskeverksted for noen uker siden. Jeg har en tanke om at påskepynten er mest koselig når den er hjemmelaget, så hvert år ordner jeg til så guttene kan lage nye, gule påskekreasjoner som kan pynte opp hjemmet vårt. Jeg har til og med tatt vare på ting jeg selv laget som lita jente. 

Prosessen med å lage pynten er preget av litt kos og mye stress, for ungene mine er ikke like tålmodige når vi setter i gang med liming og tegning. Men selv om det krever en god dose energi er det verd det, og jeg håper at ungene vil huske dette som gode minner. (Selv om mor sliter seg i håret noen ganger.) De er i alle fall veldig stolte av alt det fine de lager. 

Jeg kunne pyntet hjemmet vårt med ferdigkjøpt pynt, men det blir ikke så personlig og varmt som det vi har skapt selv. Kreativiteten trenger rom for å spire, og når jeg har muligheten å lage noe med barna griper jeg den. Forming var favoritten min på skolen, og det har jeg tatt med meg videre i livet. 

Her er noen bilder fra årets forberedelser til festen vi feirer over at solen er på vei tilbake og vi går mot lysere tider. Gult for solen, småfugler for livet og hybelkaniner under sofaen for et aktivt hjem med unger i. 


Eldstemann er skaperen av familien. 

Begge guttene har kommet hjem fra skolen/barnehagen med pynt i år. Ingen ting gleder mammahjerte mer.

Jeg har til og med kjøpt inn påskeblomster, for å få en følelse av vår. Ikke mye som minner om det ute i alle fall. 

Gult er rimelig kult, og vi håper at det kommer noe gult på himmelen også. 

Min og minstemanns familie, vi laget sammen så han bestemte hvordan de skulle være, og jeg adlød ordre.

Ikke alt er hjemmelaget, og de dansende kyllingene har garantert en av ungene maset seg til et år. 

Enda flere skatter fra barnehagen, pluss kyllingen jeg laget som barn.

Og når ungene var i seng måtte jeg lage meg litt på egenhånd. 

Også mitt verk, og den søtsete av dem alle. 

God Påske! 

Facebooksiden min finner du her. 
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg