Søndag med Netflix på tv, data og mac!

I dag har vi en sløvedag hjemme, ingen planer og ingen mål. Guttene ser på film på Netflix, jeg på macen og min bedre halvdel på sin data. Og vi bare koser oss.  

Vi har regler for bruk av tv, film, data og nettbrett, så når ungene får ekstra tid med det er gleden stor. Og jeg føler det er viktig at de skal få gleden med en filmdag på lik linje som jeg følte da jeg var ei lita jente. Ikke snakk om at vi fikk ligge inne hele dagen å se på TV hele dagen. (Jeg var lita før det fantes data og nettbrett i det norske hjem, og det nærmeste jeg kom spill var en ødelagt boks jeg kunne spille Tetris på om jeg klemte hardt nok rundt den.)

Jeg har til og med gitt guttene popkorn nå før middag, og det bør gjøre at jeg får minst en halvtime med serien min. For jeg har dilla på The Reign som handler om de kongelige for lenge siden. Det er en fin flukt fra virkeligheten tilbake til en annen tid og mennesker med luksus på alle kanter. Ja eller i alle fall luksus for årstallet de var i.


 

Jeg har også laget meg en liste over alternative filmer og serier jeg skal sjekke ut etter leggetid for guttene i kveld. 

PS. Om du ikke har sett Hundreåringen anbefaler jeg filmen på det varmeste. Jeg lo så tårene trillet første gangen jeg så den. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg