Den nesten mislykkede sommeren. (Campingtur med skade, regn og vannlekkasje.)

Å forvente en liten ferie uten de helt store problemene er som å tro på julenissen. Som jeg har skrevet tidligere skulle vi prøvekjøre vogna som tok inn vann tidligere, for å forsikre oss om at skruene som var løse var problemet. Vi har også måtte utsette oppussingen av rommet til guttene, så vi kom frem til at vi fortjente en aldri så liten tur. 

Men vi kunne nesten bare blitt hjemme, for i grunnen har turen kostet mye mer en forventet. Men kort oppsummert inneholdt ferien skade, regn, lekkasje, elendig internett, diskusjon, sure fjes og noen fine øyeblikk som gjorde turen verd slitet. Siden jeg mest sannsynlig bare vi sutre i hver eneste setning skal jeg heller dele noen bilder med dere. 


Fremme på campingen var det bare å hive seg rundt, først med de vanlige gjøremål som å få ned labber og få vogna i vater. Guttene hjelper gjerne til de første minuttene, og mannen kan klappe seg på skulderen av en bra kjærring som ikke er redd for å knekke neglene. Så var det bare å vente på svigerbror og tapen, ettersom vi har fått en jævlig kjip skade på vogna. (Og her har du merutgiften på denne ferien!) Ekstremt irriterende er det i alle fall, men vi fikk gjøre det beste ut av det. Flaks jeg har en mann som kan brukes som stige.

Men noen fine dager fikk vi, før regnet kom og vogna på nytt slapp det inn. Guttene storkoste seg og det gjorde også vi voksene. Eldstemann klatret på alt han kom over og minstemann jublet for at han klarte å gå uten sko i sanden. Vanligvis liker han det ikke. 
Det er obligatorisk å stikke stortåa i vannet, men det var iskaldt. Så minstemann fant det best å holde seg på land, og eldstemann sprang rundt som om vannet skulle holdt 30grader. Men det gjorde det altså ikke. Jeg måtte også teste lekeplassen, og sprang selvfølgelig om kapp med ungene og nådde frem først. #supermamma viser ingen nåde i kappløp. 

Eldstemann viser muskler, og informerte om at han hadde en del pulver i armene…

Heldigvis lå temperaturen over 15 grader, og vi hadde flere dager der den var over 20, så minstemann hadde det utmerket. Han sov godt alle nettene utenom en, og de var overlykkelige når de endelig fikk bade. Når det var overskyet tok vi oss noen byturer for å se oss rundt, men vi kastet ikke bort sjansen til bading når solen var fremme. Jeg testet også hoppeformen, og innser at tyngdekraften jobber mot denne mammakroppen. 

Jeg ble så stolt når jeg så hvor flink eldstemann var å ta med minstemann i vannet, og jeg er i grunnen ganske imponert over svømmeferdighetene, for han klarte å svømme med broren på ryggen. Han tok han også med i skliene og jeg kunne følge med fra land. Det skal være ekstremt varmt før jeg bader frivillig, og det var det ikke. 

Når vi dro hjemmefra var det meldt bra vær hele perioden, men selvfølgelig ble vi overrasket med regn. Så vi bestemte oss for å dra hjem, for det er lite fristende å sitte inne i en liten campingvogn med to gutter som gjerne krangler når de kjeder seg. Og hele veien regnet det, så da vi stoppet for å finne frem kveldsmat til guttene oppdaget eldstemann at sitteputen i fronten var våt, og med litt nærmere inspeksjon innså vi at vannet kom inn i skapene, for så å renne ned på ting, puter og annet rot. Det ramlet ut noen salige gloser, før jeg roste eldstemann som oppdaget det, ga minstemann medisin og lovde ungene at de skulle få eple å potetgull til kveldsmat. De jublet, for fra før hadde jeg gitt dem lov å være våken helt til klokken 01:00 som var beregnet hjemkomst og latt dem se på dvd hele dagen. Så de mente jeg kunne kåres til årets mamma, og de glemte det faktum at jeg hadde beordret dem til sengs hver kveld lenge før det ble stilt på campingen, nektet dem shorts når det ikke var sol, stoppet alle former for diskusjoner og krangling, og tvinga dem til å spise frokost før dem fikk gå ut. 

Det var sjeldent godt å komme hjem i går, og ikke engang det faktum at jeg hadde glemt å slå på varmen før vi dro tok gleden fra meg. En iskald hjemkomst, men det kan jeg leve med. Snille mamma å pappa ventet oppe når vi kom og fikk inn ungene så jeg og min bedre kunne redde innholdet i vogna fra regnvannet.

Forsøket på å melde skaden på nett gikk feil, så jeg håper forsikringsselskapet ringer oss opp i morgen. Så må vi kontakte verksted med tanke på vannet som renner inn og faren for at vogna snart forvandles til et akvarium. Jeg mistenker nesten at jeg vil se fisker svømme i vinduene i morgen. 

Facebooksiden min finner du her. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg