Irriterende uvaner.

Jeg skal innrømme at min bedre halvdel har noen irriterende sider, men det er ikke han jeg skal snakke om i dag. 

Det har seg slik at jeg ikker er hakke bedre, og vet at på hans liste står “fat på benken”, “hår i vasken”, “sko i absolutt alle kriker og kroker i yttergangen” og antakeligvis en god del andre punkter. Jeg kjenner han godt, så jeg har en anelse på hvor vi ligger i landet i forholdt til irriterende uvaner i parforholdet. 

Nå er vi heldigvis der at dette går som regel bra, med noen unntak. Det hender at jeg blir dritsur når jeg får beskjed om å fjerne hår fra vasken akkurat ide jeg har satt tennene i en sjokolade eller noe annet godt. Og jeg blir heller ikke noen solstråle når jeg får beskjed om å sette inn kopper og kar i vaskemaskin, etter meg selv i det samme jeg lander på sofaen etter middag. Om du nå spør deg om ikke han kan ordne det selv, så gjorde han muligens det i begynnelsen når jeg enda lovet på tro og ære at neste gang skulle jeg huske å gjøre det rett. Men han har vel innsett at på noen punkter lærer jeg aldri. 

Ungene har fått med seg den lille uvanen min, den som handler om å sette mitt eget fat og min egen kopp inn i vaskemaskin etter bruk, istedenfor å slenge dem på benken. Og siden de selv har en liste over regler de skal følge, så benytter de enhver sjanse å rette på morens dårlige oppførsel. Og du kan vel trygt si at de stort sett har den muligheten hver eneste dag. Så kommentarene fra trollungene er som regel “Mamma, nu MÅ du sette fate i oppvaskmaskin, e du bare fire år?!” Eller, “Roy, ho mamma satt ikke fate i oppvaskmaskin, ta fra ho mobilen!”.

Så jeg imponerte stort da jeg husket at vi hadde en oppvaskmaskin i dag og da eldstemann oppdaget morens bragd utbrøt han “Roy tenk, ho mamma klarte endelig å sette inn i oppvaskmaskin!!”

Skal tro om jeg har lært denne gangen…

Facebooksiden min finner du her. 

PS. Mannen klaget på at gaffelen var feil vei, og jeg svarte med at neste gang stikker jeg han med gaffelen og ikke vaskemaskin. (Ungene sover, så de slapp å høre morens tvilsomme trussel mens hun jogget ut av kjøkkenet.)

1 kommentar
    1. Hahaha ^^ Geniaaalt ^^
      Det er slike diskusjoner vi har her og. Jeg er håpløs når det kommer til å ta ut søppelet, lager heller en ny pose 😛 Og smøret står alltid ute etter at jeg har stekt noe. Og klesvasken, den står i stabler i gangen til jeg får somlet meg til å ta den 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg