Middagslur er ikke så lurt som det høres ut.

Auda, en aldri så liten “uskyldig” middagslur er ikke det smarteste jeg kan finne på, men det er jo så fantastisk godt å sovne med to viltre barn som hopper rundt deg, tven på full guffe og oppvaskmaskin som bakgrunnsstøy. Og hvem bryr seg liksom om konsekvens når du kjenner øynene sige sammen og omverden forsvinne rundt deg.

Jeg mener fortsatt at du ikke er ekte forelder før du klarer å sovne i en nesten umulig situasjon i form av beskrivelsen over, men når du først gjør det, ja da fortjener du premie. 

Så for å feire at jeg sovnet baker jeg meg en aldri så liten kake, av den typen som kun må blandes ut med et par enkle ingredienser og slenges inn i ovnen. (les: 1-2-3kake.) Premie for vel utført jobb er viktig, og jeg har jo så fryktelig lyst på sjokolade her jeg sitter å halvsover mens jeg venter på at klokken skal bli så mange at jeg kan gå å legge meg. Og siden ungene er i seng, så blir det ingen kjefting på meg om at kake er ulovlig i ukedagene, og at det er urettferdig at dem ikke får. (De skal få en bit i morgen, om jeg ikke har spist opp alt til da!) 

Hele dagen har jeg vandret rundt som en zombie, og da jeg under lunsjen satt å tenkte på hvor fantastisk herlig det ville være å legge seg på den myke hodeputen, lukke øynene og strekke på kroppen var løpet kjørt, og resten av dagen har jeg brukt til å drømme om søvn. Men jeg vet hva som hender med det samme jeg faktisk går å legger meg i sengen, for da vil jeg være lys våken og ikke få sove på flere timer. Og slik vil det være enda en stund, dessverre. Min indre klokke forstår ikke at det er natt selv om solen skinner og soverommet er fylt av dagslys. 


Jeg kan sove hvor som helst, når som helst, men ikke i min egen seng til anbefalt klokkeslett på kvelden…

Facebooksiden min finner du her. 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg