Nytt forsøk på minidrivhus!

Siden vårt siste planteprosjekt endte med massedød har jeg igjen prøvd meg som gartner. Jeg må innrømme at jeg overhode ikke har peiling på hva jeg driver med, og er litt bekymret for at det hele ender som sist. 

De siste dagene har jeg hatt mer smerter enn normalt, og en kjip forkjølelse har presset meg til å bli hjemme. Jeg er ganske misfornøyd med det, og har stort sett brukt dagene til å ligge å se på tv. Utenom en kjapp tur innom legen min i dag. Så jeg har med andre ord hatt god tid til å synes synd på meg selv, og å pønske på morsomme ting jeg ikke kunne gjøre. Jeg har også hatt god tid til å spise, og fant ut at det hadde jo vært gøy å se om frø og steiner klarer å livne til i min varetekt. 

Nå er det sikkert på sin plass å si at jeg ikke har spist så mye av ja-maten, så det ble kun en hvitløk, noen honningmelonfrø og en avokadostein som ble redskapene i mitt nye eksperiment. 

En eller annen plass bakerst på harddisken eller hjernen om du vil hadde jeg lagret informasjon om at avokadosteinen ikke skulle druknes i vann, og at tannprikere kunne brukes som hjelpemiddel. Jeg konkluderte med at det sikkert var lurt å bruke noen billige som ikke var tilsatt mentolsmak. Etter at den var kommet seg i vannet googlet jeg og eldstemann hvordan dette skulle gjøres, og vi var helt klart inne på noe med informasjon jeg hadde laget fra før. Ulempen er jo den at det kan ta opp til 4-5uker før noe spennende hender og det vet jeg ikke om vi har tålmodighet til. 

Jeg stappet et par hvitløksbåter i et par potter, og er spent på om det er slik det skal gjøres. Men der er det også kommet opp spirer, eller røtter. Ikke vet jeg for, jeg aner ikke hvordan vei jeg stappet den ned, eller om den i det hele tatt kan vokse med roten opp. Her er det sikkert noen som vil himle med øynene, men det får så være. Jeg skylder på en dårlig naturfaglærer på ungdomsskolen, siden han åpenbart ikke har klart å fange interessen til enkelte av elevene. (Altså meg…) 

Honningmelonfrøene var de mest spennende og over natten ploppet de opp av jorden. De har til og med noe som ligner på blader, og vi venter spent på fortsettelsen. 

Heldigvis er forkjølelsen over, så i morgen blir det jobb igjen. Det vil forhindre at hele kjøkkenbenken fylles av potter så mannen blir sint og ber meg lage middag! (Han har overtatt rollen som kokk, og den skal han virkelig få lov til å beholde. Så jeg må bare innse at kjøkkenet ikke er mitt område mer! 

Facebooksiden min finner du her! 

7 kommentarer
    1. åh, hvitløk må jeg prøve å plante! Plantet mango i januar og den har vokst ganske mye allerede faktisk 😀

    2. Den avocadosteinen kan bruke laaang tid på å spire, mer enn de 4-5 ukene du googlet deg frem til, det er bare å vente 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg