Det er kjedelig å være voksen!

Noen ganger er det fryktelig kjedelig å være voksen! Så i dag sitter jeg her å surker for meg selv, mens jeg tenker på hvor fint jeg må ha hatt det som baby. Jeg kunne bare hyle litt og så fikk jeg full service. Jeg slapp garantert å være sulten, og om jeg hadde vondt i magen var det alltid noen som strøk meg på ryggen å bysset meg i søvn. Jeg kunne prompe og spy uten at noen så mye som leet på et øyelokk, og om jeg rapet fikk jeg skryt. Når jeg bæsjet slik at både body å strømpebukse ble tilgriset var det alltid noen som sto på pinne og vasket meg ren. (Det gjør jeg forresten ikke i dag, sånn om noen lurer.) Jeg fikk levende underholdning i hvert sekund av min våkene tid, og jeg fikk sove akkurat når det passet meg. Jeg var alltid god og varm, og trengte ikke ofre klærne mine en eneste tanke. Ikke måtte jeg tenke på penger og ikke trengte jeg å bekymre meg for fremtiden. Jeg var rett og slett en fornøyd baby som hadde det helt utmerket.


Meg en gang i mitt første halvår utenfor mammas mage! Jeg var vist fink å klore fra meg, så jeg var avvæpnet med votter! Det har jeg ikke tatt noen skade av og selv på sommeren nå som voksen har jeg alltid et par i vesken. De er alltids i ull og har tommel, men votter er votter. 

Jeg har vurdert å oppføre meg som baby nå også, men noe sier meg at mannen i huset ikke har så lyst å bære rundt på en gråtende 28åring. Han ville heller ikke like å bli vekket på natten av en lys våken og smilende meg som vil ha oppmerksomhet, samtidig som han må gå å varme en flaske med varm melk til meg. Som jeg igjen vil grise med så sengen blir våt. Han skulle få lov å pynte meg i søte rosa plagg og jeg skulle sprelle så mye på stellebordet at babypudder og alt i nærmeste omkrets fløy veggimellom. Jeg hadde sikkert holdt ut en times tid før jeg igjen lengtet til mitt liv som kjedelig voksen! 

Facebooksiden min finner du her. 

6 kommentarer

Siste innlegg