Tolk søkes.

LOL! 

Vi merker at eldstemann ikke er en liten gutt mer, og jeg blir stadig like overasket over ord og utrykk han lærer. 

Sist vi kjørte han til trening lyttet vi til lokalradioen, og eldstemann fikk med seg en skikkelig dårlig reklame. En sånn du gjerne blir litt flau av å høre på. 

I baksete hører vi “Den der e jo helt LOL!”

Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal tolke det utsagnet, og følte meg i det øyeblikket som en veldig,veldig voksen mamma. Er jeg virkelig blitt så gammel at jeg ikke får med meg “populære” ord som slenges ut av dagens unge? Jeg gremmes, og må finne en eller annen ordliste så jeg kan fortsette å kommunisere med eldstemann, (I den grad du faktisk kommuniserer med gutter i den alderen, for som regel får jeg bare “hmm og tjaaa eller næææ” til svar på mine utsagn.) Skal tro om det finnes tolketjeneste for foreldre som ikke forstår sine barns språk?!

Facebooksiden min finner du her. 

1 kommentar
    1. Kjenner godt til den følelsen der. Størstejenta går jo nå i 2 klasse, og det dukker stadig opp nye ord og utrykk, som jeg ikke skjønner hvor kommer fra. men etter å ha smugsett litt på NRK Super, så har jeg ressonert meg frem til, at endel kommer derfra.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg