Mitt hemmelige dobbeltliv er avslørt!

Da kan jeg bekrefte at jeg ikke har et hemmelig dobbeltliv, da UDI svarte på min henvendelse rimelig kjapt. Jeg trengte med andre ord ikke å vente 3 arbeidsdager på svar, noe som jo er ganske bra. Jeg hadde helt sikkert blitt veldig utålmodig på å finne ut om jeg hadde en fet bankkonto en eller annen plass. Det er jo nesten litt trist at jeg ikke hadde det, for januar har tatt med seg litt for mange utgifter som ikke var planlagt i budsjettet. På en annen side er det kanskje like greit jeg ikke hadde noe dobbeltliv, for det er jo en liten grad av sannsynlighet for at jeg var av typen som brente regninger og handlet over evne. 

Om du vil lese om mitt første møte med UDI finner du det her! 

Svaret jeg fikk er dette: 

Hei, Yvonne
Vi viser til e-posten du sendte oss 27. januar 2015. 
Vi beklager at du fikk denne tekstmeldingen, som vi opplagt har sendt til feil mottaker. Vi kan altså bekrefte at ditt alternativ nummer to er det mest sannsynlige. Disse meldingene blir sendt ut etter opplysninger som er lagt inn i vår elektroniske søknadsportal, og her er det antagelig noen som har skrevet inn feil telefonnummer til seg selv. 
For å endre dette slik at du unngår eventuelle meldinger i framtiden ber vi deg om at du sender en kopi av tekstmeldingen til oss. Der skal det stå et referansenummer. slik at vi kan finne personen det egentlig gjelder. 
Ha en god dag videre!

Nå skal jeg finne frem koden og sende i retur, slik at jeg ikke får flere meldinger som setter meg i ubalanse. (Og slik at rett vedkommende får beskjedene den skal ha, for jeg mistenker at det må være en ganske vond opplevelse å ikke få innvilget opphold.) Uheldigvis er det ikke mulig å svare på selve mailen, så det blir litt vanskelig å sende dem et bilde av tekstmeldingen. Så jeg må med andre ord finne frem på den litt umulige nettsiden igjen, å se om jeg finner alternativet “send bilde med feil tekstmelding slik at rett person får rett melding!”. 

Svaret mitt er som følgende: 

Hei, og takk for kjapt svar. 

Det var fint å få bekreftet at jeg ikke har noe dobbeltliv. I e-posten jeg fikk til svar ba dere meg om å sende dere bilde av meldingen, men siden jeg ikke har mulighet å svare på e-posten så får jeg sende svaret her. 

DUF xxxxxxxxxxxxx og fødselsdato er xx.xx.75

Regner med at det er informasjonen dere trenger til å endre telefonnummeret og sende informasjon til rett person. 

Lykke til med fremtidige meldinger! 

Mvh Yvonne Jensen

Eldstemann har vært veldig fascinert over meldingen moren har fått, og syntes nesten det var litt trist at jeg ikke gikk i søvne eller hadde noen flere barn. Men han trøstet seg med at han heldigvis ikke måtte dele rom med noen flere, for det var allerede for lite til to.

Facebooksiden min finner du her. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg