Ordinær pris 8925kr, salgspris 3325kr.

Siden jeg er klar over at januarsalget ikke fortsetter resten av året har jeg planlagt inn litt innkjøp nå, og på grunn av uforutsette utgifter til en umulig bil var det ikke så alt for vanskelig å holde seg til planen om å handle “ting og klær” på tilbud. Så i dag benyttet jeg og min bedre halvdel muligheten til litt shopping. Egentlig hadde jeg mest lyst å bli hjemme på sofaen siden en heller kjedelig forkjølelse har angrepet meg, men det går jo ikke når jeg vet at ved neste mulighet for shopping så er salget over. 

Men med tanke på at jeg tror vi har oppfylt listen som jeg hadde planlagt innkjøp for, så kan jeg se mellom fingrene på en snufsen nese og et litt sløvt blikk. 

Planen i dag var å finne en bukse og nye vintersko til eldstemann, han har en stygg uvane med å hoppe opp noen klesnummer over natten, så når han først trenger klær bør vi ha noen klare. Og både sko og bukse fant vi på tilbud til en veldig ok pris. Jeg skulle også fornye innholdet i klesskapet mitt etter en fantastisk vektoppgang på fem kilo. Det hører ikke mye ut, men gudene skal vite at det har vært mye arbeid med å få vektnålen til å krype oppover. Egentlig skulle jeg kjøpe meg noen nye bukser, siden de jeg har er litt for trange, men det var dårlig fangst der. (Noe det vil være frem til jeg legger på meg minst fem kilo til.) Men jeg fant mange gensere/cardigans og en ny vinterkåpe.


Vel hjemme var det bare å regne ut hva innsparingen var, og da ble det litt lettere å svelge summen bilen har kostet oss den siste tiden. Typisk at store utgifter bare må komme når man helst skulle klart seg uten dem. 

Siden jeg har en plan om å regne sammen alt vi bruker på klær og småting i år fører jeg opp hvor mye som er brukt, hva prisen ville vært uten rabatt og hvor mye som er “spart” underveis. Og bare det er motiverende til å faktisk følge opp prosjektet vi har startet. 


Selv om innsparing er fascinerende er jeg mer fokusert på selve forbruket, for med bevisstgjøring ønsker jeg at vi faktisk ser hva vi bruker og begrenser innkjøp til det som er nødvendig. Jeg sier ikke at vi skal bli helt hysteriske, men litt oppmerksomhet rundt vårt eget forbruk er sunt. 

Facebooksiden min finner du her!

6 kommentarer
    1. Hihi, min erfaring er at man sparer på salg om man bare kjøper ting man uansett trengte og må kjøpe eller trenger snart, og at man ikke kjøper dyrere klær, sko enn man ellers ville ha gjort. (Da har man et produkt som er bedre, men har ikke spart noe på det..)

    2. Jeg skal ut for å skaffe meg klær siden alt jeg eier og har er enten for smått eller ødelagt. Og jeg har nå kikket meg gjennom nettbutikker før jeg handler i morgen, og jeg har tatt utgangspunkt i din oversikt over her, for å sammenlikne førprisen med salgsprisen og hva jeg kan spare 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg