Alle burde egentlig ha en nordlending!

Å le så jeg griner før klokken syv om morgenen hører sjeldenhetene til, men her om dagen brølte jeg altså av latter på et tidspunkt jeg bare grynter uforstående lyder. Oppmerksomheten min ble fanget av en reklamevideo, og kommentaren “Det er paringstid Nord-Norge” gjorde at dette måtte sees. Etter at jeg var ferdig å le fikk jeg øye på at videoen var blitt sensurert på barne og ungdomsfilmer, og da måtte jeg le enda mer! 

Selv om innholdet i videoen er særdeles fornøyelig måtte jeg i utgangspunktet le enda mer når jeg så hvorfor den fikk så mye publisitet! Den er nemlig blitt sensurert, og jeg lurer virkelig på hvorfor. 

1. Er det fordi den mangler innslag av vold i form av drap og masseslagsmål? Ikke engang en blødende nese var til stede! 

2. Er det fordi den hadde for liten andel av naken hud? Er det kanskje en prosent dette måles etter? 

3. Er det fordi vi er dyremishandlerer som bruker tørrfisk til både mat og redskap? 

4. Er det fordi videoen lærer barn å leke med maten? 

5. Eller er det fordi den viser et oppriktig og ærlig bilde av det rare folkeslaget som bor i de ugjestmilde omgivelsene som Nord-Norge kan skape? 

Ikke vet jeg, for jeg finner den bare underholdende.

Facebooksiden min finner du her!

PS. Jeg er fullstendig klar over at dette er en gammel sak, så hvorfor i alle dager jeg ikke har fått det med meg før er usikkert. Mulig jeg har vært inne i en “sover alt for lite og glemmer alt jeg ser” periode. 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg