En midlertidig løsning som fungerer godt for oss!

Det finnes heldigvis en mellomstasjon, som kan låne ut hjelpemidler til de som trenger det fort. De er langt fra nye og gjerne godt brukt, men absolutt brukbare. Og det er der vi har fått hjelp denne gangen.

I går ringte min bedre halvdel til Tromsprodukt som har det kommunale hjelpemiddellageret, og det var klart at de kunne hjelpe oss. Vi skulle bare komme innom i dag, så skulle de se hva de hadde. Men de trodde ikke de hadde så liten stol at den ville passe til guttungen, men om vi var hjelpen med det de hadde så skulle vi få låne. Og når vi forhåpentligvis får vår egen stol, er de det som vil komme med den, å ta tilbake den vi låner. Så er det bare å håpe på litt mer medgang denne gangen, istedenfor at vi skal bli nedprioritert og mest sannsynlig glemt. For det er den følelsen jeg sitter igjen med etter de siste dagene.

Så i dag før jobb og barnehage kjørte vi dit, og av alle ting hadde de en fin liten rullestol, perfekt for minstemann inne! Den hadde til og med beskyttelse på hjulene, og han satt perfekt i den. Den tar liten plass, og det vil ikke være noe problem for oss å ha den i bilen, eller i boden. Men de store vognene som brukes, ville vi ikke kunne hatt med oss uansett.

Gullskatten selv var strålende fornøyd, og da vi satt i bilen sa han at nå er jeg endelig storgutt. For nå var vognen borte! Og det svir i hjerte mitt, for jeg vet at det har vært vanskelig for han å godta at han av og til ikke klarer å gå selv. Og uansett hvor mange ganger vi har prøvd å forklare at også store gutter kan sitte i vogn, hjelper det ikke.

Det eneste jeg må gjøre er å vaske den litt og feste noen skruer for at den skal passe helt.

Tenk at en liten stol skal kunne ta bort en så stor bekymring og tenk at vi var så heldige å finne en som passet perfekt. Vi hadde forberedt oss på at stolen ville være for stor, men bedre enn ingenting. Og at den fungerer helt utmerket, er virkelig en bonus.

Det finnes heldigvis noen reddende engler, bare man vet å lete etter dem!

Og selv om jeg synes det er ganske unødvendig at ting skulle bli som de ble, så er jeg oppriktig glad for at det ordnet seg.

Så nå er det en ting mindre å tenke på før vi kjører på ferie, heldigvis.

Facebook siden min finner du HER! 

 

8 kommentarer
    1. Sååå godt å se at dere endelig fikk hjelp å jeg skjønner det godt at det var en stor lettelse for dere å få denne så lenge Det skule virkelig ikke være nødvendig for dere å gå med så mange bekymringer, Dere har jo nok å ta dere av den skjønne gutten deres (og store bror ) 🙂 håper ikke dere blir glemt igjen å God sommer Gleder meg til å se ting dere nå kan gjøre framover <3

    2. Åååh, så glad jeg ble for deres skyld nå!
      Dette blir knallbra! Håper ferien blir alt dere drømmer om, og trenger.
      Hurraklem herfra

    3. Takk for fine ord 🙂 Så godt å høre at du ønsker å se hva vi holder på med fremover 🙂 Lover mange og fine oppdateringer underveis i ferien vår 🙂 Masse masse god sommer til deg også 🙂

    4. Ja, helt fantastisk 🙂 Den var tøff, og det var en veldig fornøyd gutt som fikk den med hjem 🙂 Endelig skal han få være storgutt, for i hans øyne er det jo bare smågutter som sitter i vogn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg