Snø i juni, jævla mannskit!

Beklager, men jeg kan ikke finne en eneste positiv ting i at det snør, og ja jeg er dritsur og gir en god faen i at jeg bor på denne plassen. Jeg valgte faktisk ikke å bli født her, og det er ikke så fantastisk lett å flytte som alle skal ha det til. Det skal faktisk litt mer til en å pakke sekken og stikke ut døra. Ja jeg er fullstendig klar over at jeg bor i Nord-Norge, men det betyr aldeles ikke at vi fortjener å fryse halvveis i hjel når vi stikker hode ut ytterdøren.

Nei det er ikke normalt at det skal snø enorme mengder snø i juni og ja det er helt klart grunnlag for å sutre og klage. Spare solkrem sa du? Hvem bryr seg liksom om det, det er ikke akkurat som jeg har noe overdrevet forbruk uansett, for som mange påpeker så bor jeg i Tromsø og vi har vinter minst 9måneder i året. Og du kan også spare deg for frasen om å kle på seg etter været, for det hjelper fint lite. Det endrer ikke faktumet at vi er i juni og vi hadde noe som minnet om snøstorm midt på dagen.

Og hvorfor skal det ikke være lov å klage når været har bestemt seg for å slenge et iskaldt gufs over oss? Jeg bare spør, hvorfor?? Gi meg en virkelig god grunn, ikke en som de over.

Om du nå svarer at det blir ikke bedre selv om du klager, kan du ta deg en bolle! Nei det blir ikke bedre, men det blir faktisk ikke verre heller.

Og ikke bare blir jeg sur av snøen, jeg får også en unge som sover enda mindre og som får intense smerter på grunn av kulden, i en periode der han vanligvis skal få lov å ha det rimelig greit. Så er det kanskje galt at jeg klager for dette også?

Jeg synes ærlig talt det er på tide at regjerningen innfører gratis ferieuker til oss stakkars humørsyke og frostskada nordlendinger så vi får dra sørover å tine opp. Vi kan godt dra bort på skift så ikke landsdelen tømmes for folk, og de som er så jævla positive og sier at det ikke er noe å klage for kan også godt få være igjen. Men alle vi andre, som vipper på stupet og trenger trøst bør settes på første fly til den plassen det meldes varmest i landet.

Og for å spare samtlige som ønsker å kommentere at jeg er en sutrekjæring for tiden deres, jeg er fullstendig klar over det og du trenger ikke påpeke det. Det bryr meg fint lite hvor fantastisk fint du takler snø i juni, for det gjør ikke jeg.

Jeg blir en humørsyk vanskelig kvinne som bør holdes langt unna offentligheten og en som gjerne skriver noen deprimerende og ufine ord på bloggen.

Et vagt minne om hvordan sommeren kan være!

 

PS. Det hjelper ikke at solen skinner nå, for det endrer ikke faktumet at jeg har brukt en hel sommerdag på vinter.  Hurra for juni liksom?!

Facebook siden min finner du HER!

2 kommentarer
    1. Bare klag, det er lov nå. Jeg bodde på Svalbard et år, da hadde vi snøstorm i juli, men det er liksom ikke så uvanlig, og jeg søringen syns det var gøy. MEN, må si jeg er glad jeg bor i Oslo. Mye kjedelig vær, men tross alt ikke snø i juni/juli. Veldig leit at sønnen ikke har det bra, unger fortjener å ha det godt…. Håper sommeren kommer tilbake til Troms..

    2. Takk, kjente at litt klaging trengtes. Ser at turistene synes det er morsomt å oppleve snø på sommeren, men klarer liksom ikke glede meg helt over det. Selv ungene klaget over snøen, og ville ha sommer. Så nå krysser vi fingrene for at både vi og resten av Norge får litt fint sommervær 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg