“Æ e Kaptein Morgan!”

Overhørte en samtale mellom guttene mine før middagen, og her er samtalen!

Eldstemann: ” Lillebror, viste du at vi faktisk er homo sapiens?”

Minstemann: ” NEI!”

Eldstemann: “Joda, det er helt sant, alle mennesker er homo sapiens!”

Minstemann: “Nei, for jeg er Kaptein Morgan!”

Jeg måtte le høyt, for tonen på den minste var svært bestemt. Og så slo tanken meg at hvordan i alle dager kan han vite hva Captin Morgan er, ikke drikker vi aldri i nærvær av ungene og heller har vi ikkehatt  noe slikt i hus.

Men etter litt ransakelser innerst i de minste krokene av hjernen kom jeg få at det er en sang som går slik, og siden vi som regel hører på radio i bilen må det være der han har fanget det opp.

Så om noen skulle høre at min søte lille sønn synger så høyt at hele nabolaget hører “Bli med meg og kaptein Morgan, trallalallaaaa” eller “plukket opp noe alkohol på danskebåten” eller “Hiv og hoi, og en flakse med rom, bli med meg og vi drikker den tom!” så har han tydeligvis klisterhukommelse når de kommer til sanger som ikke passer seg for barn!

(Og forhåpentlig vis vil jeg slippe opplevelsen med å hente han i barnehagen stående på et bort å synge “har du bæsj, har du prompa, har du danglebær i rompa!”, for det opplevde jeg med eldstemann! Da vurderte jeg å gå ut igjen og sende mannen for å hente han resten av året, i redsel for å bli beskyldt av andre foreldre for dårlig oppdragelse. Men jeg må innrømme at jeg lo så jeg nesten måtte grine når jeg fortalte det til mannen!)

Facebooksiden min finner du HER!

6 kommentarer
    1. He he. Kjenner meg så igjen i den der. Har du bæsja har jo storesøster her i huset lært bort til lillebror, så der blir det dobbelt opp. For å si det sånn, så er jeg veldig glad for at de som jobber i barnehagen stort sett også hor her i bygda, og derfor kjenner til de lokale kjendisene i Plumbo. For det er ikke sjelden jeg har hørt størstejenta synge av full hals i barnehagen (før hun begynte på skolen) “for jeg er kong alkohooooool”,

    2. Heisann. Høres ut som det sønnen din har kan likne litt på refleksdystrofi. Det er en sjelden tilstand så ikke alle leger kjenner til dette. Kan jo være verdt å sjekke ut. Om de ikke allerede har utelukket dette. Klarte ikke å la være å bare nevne det i tilfelle ikke. Lykke til videre 🙂

    3. Nå skal jeg ikke si for sikkert at det er en av diagnosene som er utelukket, for har vært snakk om så veldig mange. Men jeg skal ha det på minnet og lese litt mer om det 🙂 Alltid hyggelig at andre tar seg tid til å legge igjen noen ord til oss, og det varmer å se at andre ønsker å hjelpe 🙂 Takk!

    4. Hehe, Plumbo ja. De har vi også vært innom, og der må jeg muligens ta på meg litt av skylden selv. Heldigvis var det “bare” møkkamannen som klistret seg fast 😉

    5. Var litt redd for at du skulle ta det ille opp. Takk for at du lyttet 🙂 Tenkte at det var bedre at jeg fortalte om noe som kan likne av symptomer (på noe jeg selv har), håper det ordner seg for lille Gabriel. Fælt når de små har vondt, og slitsomt for foreldre som gjør alt de kan for å hjelpe. Ønsker dere all lykke til videre og kommer til å følge dere her. 🙂

    6. Synes det er koselig å se at andre kommer med innspill så det trenger du ikke være redd for 🙂 Så gøy at du ønsker å følge oss videre, velkommen skal du være! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg