Rosa-alarm!

Tenkte jeg skulle skryte litt over kjolen jeg har heklet, for jeg må bare si som sant er, den ble fin! (Om du liker rosa og bling, samt babyklær!) En sjarmerende kjole som mest sannsynlig vil forme en liten jente til å bli rikmansfrue, eller noe sånt. (Har fått med meg debatten i media om de stakkars bodyene med feil tekst!) 

(Litt stor for dukken, men det må den vel nesten være for å passe en baby. Om jeg ikke husker helt feil!)

 

Jeg har heklet den i ullgarn så den skal være god og varm og har delvis fulgt en oppskrift. Men som vanlig måtte jeg rote den til med noen egene innslag, men den ser ganske lik ut som den egentlige kjolen. Vil jo ikke fornærme damen som har laget den!

(Et av mine innfall når det kom til endringer på oppskriften!)

Jeg tenkte det skulle være en veldig rosa kjole, og jeg må si at det rykket litt i egglederen når jeg var ferdig! Tenk om jeg hadde en liten jentebaby som kunne ha den på seg! (Det gikk over fort, så bare ta det helt med ro!) 

 

For å gjøre den litt ekstra søt heklet jeg en knallrosa pyntekant rund, med små glassperler. 

 

Knappene brukte jeg litt tid på, ikke bare fordi jeg har en merkelig greie med knapper og liker å se gjennom dem innimellom. (Tror ikke jeg noen ganger vil få for mange, og det beste jeg vet er å finne gamle esker med knapper hos andre, som jeg kan få! Det er nesten litt som med sko!)

Siden det er en baby som skal bruke denne kunne ikke knappene være for store, og jeg sier meg fornøyd med dem jeg fant. 

Nå må jeg bare finne en passende utvalgt som kan få kjolen, og som får tilatelse av sine foreldre til å bruke den. (Det er kanskje en fordel at det er en jente, om jeg skal tolke debatten som går rett! Selv om jeg er bekymret for å skape et lite prinsessemonster!) 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg