Amerikanske marinesoldater møter sine overmenn! (Norsk oversettelse)

På facebook i disse dager sprer det seg et innlegg skrevet av en amerikansk soldat som får kjenne norsk vrede på sitt sterkeste, dette er på engelsk og jeg har nå gjort et forsøk på å oversette dette til norsk, slik at de som ikke er så dreven i språk kan lese! Les og le!

Denne marinesoldaten kommer i kamp med noen unger, og hva som hender videre får han til å angre.

 


(Bilde er hentet på facebook!)

 

 

Amerikanske spesialstyrker øver på en taktisk krig i den norske byen Trondheim med nederlandske, tyskere og andre allierte, for opplæring i urban kamp. Min infanterienheten ble plassert på en stor fotballbane ved siden av en barneskole. Husk det var ingen faktisk kamp, ​​den var simulert, det var stort sett bare drilling av manøvrer og taktikk.  Men vi var fortsatt sendt av sted med våpen og utstyr, osv. Det er februar. I Norge. Kald som faen. Snø opp til våre knær. Norge har åpenbart ingen snø dager, slik at alle barna våre har i skolen.

Uansett, så Norge har denne mest deilige og fantastiske delikatessen, jeg har ingen anelse om hva den heter, men det er en slags bacon-innpakket pølse. Vi bare antok at den ble kalt godteri av Herren. Som amerikanere ble vi naturlig og umiddelbart avhengig. Du finner disse på bensinstasjoner, og det bare hendte at det var en på den andre siden av skolen vi hadde campet med. Noen andre av mine medsoldater fra marinen og jeg ba om tillatelse til å gå til denne bensinstasjonen, og vi legger ut på vår vei.

Vi kom oss nesten til område der hovedinngangen til skolen var, og dørene ble åpnet, skolen var ute. Der var bare noen få unger, kanskje 6 eller 7år gamle. Masse snakking og masse latter. Glaning på oss når vi gikk forbi, med våre våpen og store latterlige vinterdresser. En liten veslevoksen liten fyr gjorde skyte lyder til oss, og vi lagde skyte lyder tilbake.

Og så gjorde noen i gruppen, jeg vet ikke hvem, Gud hjelpe meg jeg vet ikke hvem ?

Noen kastet en snøball og traff en liten jente i leggen.

Og de lille Norske ungene utløste helvete!

Det var et skingrende skrik av uforståelig vrøvl og døren til skolen ble slått opp. Skolebarn strømmet ut som en endeløs flom av noe som aldri slutter. Skrikende, smilende, springende!! Hvorfor i helvete sprang de? Små jævler laget snøballer raskere enn fysikkens lover skal tillate. Det var som den filmen Elf. Hvis du kan forestille deg kjøring i en rask bil i en snøstorm og stikker hode ut av vinduet. Nå skal du forestille deg at snøflakene som treffer deg i ansiktet er på størrelse med en snøball. Vi kunne ikke se en jævla ting. Vi kunne ikke springe. Vi kunne nesten ikke puste. Hellige helvete!

Vi prøvde å returnere ild og kastet en, kanskje to halvpakkede, dårlig laget snøballer som gikk i stykker i luften, som en homofil med knekk i håndleddet.  Jeg er fra Texas. Vi var en enhet stasjonert i Nord-Carolina. Vi var så utkonkurrert, og ute av vårt element, at det bare fikk dem til å le hardere. Vi var avskåret fra våre viktige styrker. Vi prøvde å utføre en flankemanøver, men de var for raske. Jeg tror noen av dem kastet stein!

Som mine kamerater. Jeg kunne se dem hurtig vagge i sine enorme dresser tilbake til leiren som noen skadde hvite Teletubbies under visnende ild. Faen ta taktikk, faen ta meg, faen ta godteriet fra Herren, det her var overlevelse! Jeg var den trege i gruppen. Mine snø støvler var for store, men det var det minste paret de hadde å avse for faen!! Mine soldater hadde forlatt meg bak.

Jeg prøvde å trekke min hette over hode og holde hode ned. Min forsvarsløse kropp ble fortsatt overøst med bestialsk snø, fienden vrimlet rundt meg og dro meg ned, kaklende som en flokk med hyener rundt en skadet gnu. Jeg prøvde å kaste dem av med å spinne. Jeg kom ut av mine støvler og falt. Jeg begynte å skrike og gå i forbønn for å få dem til å stoppe, men enten forsto de ikke eller så ga de seg en god nordisk faen i det.

De bokstavelig talt låste meg ned med omentrent fem barn på hvert ben. Det var faktisk da jeg tenkte, å hellige skit! Jeg var virkelig i trøbbel. Mine snø votter ble dratt av og slengt inn blant trærne. De startet og skufle snø inn i dressen min. Har du noen gang opplev at noen har sluppet en isbit innafor skjorten din? Vel nå forestill deg noen spa en håndfull isbiter ned i skjorta. Det tar bokstavelig talt ifra deg pusten i kroppen din. De forlot meg liggende som et «familie manns» ulykkes offer.  Stønn og skrik i kulden. Rifle pakket med snø og skit. Støvel begravet et sted. De springer i vei, leende, snakkende på deres gale språk. Jeg lå der og prøvde å finne ut hva i den store amerikanske helvete som hadde skjedd. Aldri undervurder kraften av de svermende barna

Del denne marinehistorien med dine venner.

 

 

Nå skal jeg ikke skryte på meg å være verdens beste på oversetting av amerikansk, men historien ble i alle fall litt mer sammenhengende enn google translate klarer å få til. Og det viktigste for meg var å oversette teksten så min kjære svigermor kunne glede seg over den fantastiske humoren!  Om du vil lese den engelske teksten finner du den HER!

 

Facebooksiden min finner du HER!

 

 

#blogg #humor #mammablogg #marinen #soldater #hverdagshumor #krig #kamp #barn #pågangsmot #barndom #skole #vinter

2 kommentarer
    1. TEH: TAKK 😀 endelig noen som kunne gi meg en fornuftig forklaring 😛 Har aldri hørt de ordene før, og ikke fant jeg dem i andre sammenhenger heller!(Og som sakt, jeg er ikke noe flink i andre språk enn norsk!) Skal endre teksten med det samme 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg