Da har jeg flyttet inn på pikerommet!

«Du mamma, vi har tenkt litt!»

Sist helg kom guttene traskende inn i stuen og kunne fortelle at de hadde en plan og at de måtte snakke litt med oss.

Jeg var veldig spent på hva de skulle komme med, og regnet nesten med at det var forhandlinger om lørdagsgodt.

Men der tok jeg feil, de skulle nemlig diskutere muligheten for rombytte.

«Vi har tenkt over saken, og siden dere bare sover burde vi få det største rommet, og dere det minste!»

Jeg må si vi ble veldig sjarmert, og tanken har slått meg at vi egentlig skulle byttet rom med dem. Så jeg måtte selvfølgelig svare ja, selv om det er en ekstremt stor jobb som sto foran meg.

Så denne helgen har jeg brukt til å flytte rundt på hundrevis av bøker, leker og annet rusk som vi sikkert trenger. Bilder har byttet veggplass og smykkene mine har fått et nytt hjem. Sengene har fått nye plasser og minstemann er storfornøyd. Så jeg er spent på hva eldstemann sier når han kommer hjem fra pappaen sin.

 


Litt lei bare, etter å ha kranglet på plass skruer som ikke hadde lyst å samarbeide! Jeg må også huske å kjøpe et nytt skrujern, for det gamle er ubrukelig!

 


Legg merke til den veldig “ergonomiske” stillingen, sånn blir det når kroppen er sliten og roper at den egentlig vil legge seg under sengen og sove!

Det verste med hele oppgaven var å demontere sengen til guttene, den veier sikkert et tonn og har en million skruer som kan ramle inni sengen og skape trøbbel. (Noe de selvfølgelig gjorde opptil flere ganger!) Så etter noen timer med bannskap var sengen på plass på det andre rommet.

 


Min flinke lille hjelper!


Hva skal man liksom med sofa når man har en pappeske?


Minstemann var veldig flink å hjelpe til, så for hver ting jeg flyttet var han å flyttet litt til på dem. Men etter hvert fikk han veldig vondt, og måtte ta seg en velfortjent pause foran TV-en i fanget til pappaen, før medisin fikk virke og han flyttet seg i pappesken. (Det stemmer om du legger merke til at han bruker nattklær, men han insisterte på at dem skulle være på hele dagen!)

 


Snart ferdig med det som skal bli mine smykkers nye hjem! Og med den plasseringen er det jo et håp om at de får henge i fred og ro!


Etter en hel dag med bæring, skruing, vasking og snekring så jeg endelig et lys i tunnelen av rot og kunne falle sammen med en datamaskin i fanget!

 


Storfornøyd med ny datamaskin, cola på bordet og rolig lørdagskveld!


Så nå har jeg flyttet inn på pikerommet mitt som nå er en del av leiligheten, men også det samme som jeg sov på som liten jente når jeg bodde hos mine foreldre.  

 

Facebooksiden min finner du HER!

 

#mammablogg #interiør #soverom #seng #køyeseng #barndom #barnerom #hverdag #bakfasaden

 

 

 

6 kommentarer
    1. Tina: Ja de ble virkelig glade når de fikk se det ferdige resultatet. Skulle så gjerne ønske jeg kunne gi dem hvert sitt rom, men nå fikk de i alle fall et nytt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg