Jeg glemte meg av, beklager!

Selv om jeg virkelig går hardt inn for å være den perfekte husmor som gjør alt i hjemmet, må jeg innrømme at jeg stadig glemmer meg av. 

Her om dagen for eksempel byttet jeg lyspærer på bilen, og etter litt bannskap gikk det opp for meg at strengt tatt er det vel ikke en husmoroppgave. 



(Hadde heldigvis finnkniven i bilen så jeg fikk åpnet den idiotiske pakningen, men skal bytte den ut med en praktisk rosa saks! Selvfølgelig!)

Jeg er for så vidt helt sikker på at det var en mann som designet lyktene på bilen, for å slippe å bytte dem selv. For når jeg som er tynn og spinkel sliter med plassen når jeg skal ha pærene inn og ut, så kan umulig en mann få plass. 

 
(Ikke mange cm å gå på nei, men fikk pæren på plass!)

Men pærene ble byttet og jeg kom meg nesten usett hjem. Jeg vil jo for all del ikke bli oppdaget i å stjele min manns oppgaver, ettersom jeg har forstått det slik at mannen har ansvar for bilen. (Selv om det er jeg som eier den?) 


(Jeg må virkelig beklage min særdeles ufine oppførsel!)
 

En annen dag var vi på langkjøring, og ettersom det var jeg som måtte springe inn på do ble det naturlig for meg å ta med kost og vaskebøtte for å fjerne et tykt lag av salt på vinduene. 


(At jeg i tilegg står med en hånd i lommen gjør vel ikke inntrykket bedre!)
 

Så sto jeg der med kosten i handen, offentlig og vasket av bilen uten den minste tanke for at andre husmødre kan reagere og se ned på meg. 


(Vinduene trengte virkelig den vasken, men neste gansk skal selvfølgelig mannen få lov å gjøre dette!)
 

Og jeg vil jo for all del ikke bli oppfattet som en selvstendig kvinne som er for likestilling. Og stakkars mannen min som må leve med en kvinne som er uavhengig og gjør bilting. Grusomt, rett og slett. 


(Jeg gremmes over hva jeg fikk meg til å gjøre, fysj og fysj. Beklager så mye kjære mamma!)

Og jeg skal ikke nevne antrekket jeg hadde på meg, det er jo hårreisende at jeg kan bevege meg offentlig i gamle treningsbukser. Det verste må jo være at jeg avslører mitt dårlige talent når det kommer til hår og makeup.  

Jeg lover selvfølgelig forbedring i fremtiden, og skal virkelig gjøre mitt beste for å behage mannen min. Beklager så mye, jeg har mye å lære!

 

Facebooksiden min finner du HER!

 

#mammablogg #husmor #hverdag #bil #lyspærer #likestilling #husmor #husmoroppgaver #mannejobb #humor #ironi #bakfasaden #bilvask #BMW #vedlikehold #bloggtips #husmorblogg 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg