Litt klaging og litt skryt av mine hekleprosjekter!

At vi skulle klare å holde oss unna virus og bakterier var vel litt for mye å håpe på! Så i dag har jeg vært hjemme med en syk liten tass, som ikke har vært i slag. At han i tilegg ikke sov mer en noen timer natt til i dag kjennes godt på kroppen, og hadde det ikke vært for at jeg må henge opp klær før jeg legger meg hadde jeg sovet for lenge siden. 

 

Minstemann kunne fortelle at han hadde vondt i halsen, og at han derfor ikke kunne snakke finsk i dag. Jeg viste faktisk ikke at han kunne det når han var frisk, men da vet jeg det med andre ord. 

 

I natt skal han være hos besteforeldrene som avlaster oss, og jeg kjenner virkelig at kroppen min hyler etter å ligge i ro en hel natt. Selv om vi prøver å sove litt innimellom blir ikke kvaliteten på søvnen så bra. Og den siste uken har ikke vært god for lilleskatten.

 

Ellers har jeg brettet et fjell med klær, flyttet dem noen meter og heklet store deler av dagen. For når jeg ikke er opptatt med ungene, er på jobb, stresser med husarbeid eller skriver på bloggen prøver jeg å bruke mine kreative evner til håndarbeid. 

 

Så nå skal jeg benytte muligheten til å skryte av noen av de siste tingene jeg har laget! 

 

 

Som du vet formerer kaniner seg veldig fort! Heklet i bommul og tåler vask på 90 grader, så de er virkelig perfekte for småtasser som ikke bryr seg så mye om lekene får en runde i sølepytt eller matfat. 

 

Jentekjole i str 3-6 mnd. Heklet i ull, så den passer best på vinterstid, eller i nord-norge!

 

Hjertedetalj på kjolen, har heklet fast perler så de ikke skal pilles bort av småramp som finner dem spisende! 

 

Kanten på kjolen måtte også pyntes opp litt, og jeg sier meg fornøyd med resultatet. 

 

Så en babykjole i 0-3 mnd, som tok veldig lag tid å lage. Mange små detaljer og et enormt skjørt som er verdig en dronning! 

 

På denne kjolen har jeg pyntet med silkebånd, og heklet i ullgarn. 

 

Så trengte en av dukkene nye sko, og jeg heklet noen mini-baby boots. Endelig fikk jeg bruk for de små knappene jeg hadde liggende. Disse kommer jeg til å lage flere av, koselig småpjusk som ikke tar så alt for mye tid. 

Nå har jeg en babyjakke på kroken, og planen er å hekle både bukse, votter og sokker som skal passe til.

 

Facebooksiden min finner du HER! 

 

#mammablogg #helse #sykdom #hverdag #bakfasaden #hobby #håndarbeid #hekling #heklet #ullgarn #babykjole #kanin #hjemmelaget #diy


10 kommentarer
    1. Skriv din kommentar her… Så masse flott du har laget. Kaninene var veldig herlige og den lilla kjolen var jo bare helt knuseskjønn 🙂

    2. Såååå nydelige !!!
      Så flink du er! Har du oppskrifter også eller?? Har hatt lyst til å hekle en kjole selv til en venninne sin baby, men er litt utålmodig så greit om ikke de tar for lang tid 🙂
      Ønsker deg en fortsatt fin dag 🙂

    3. Sus’n’s sang og smurferi ! :: Tusen takk 🙂 Oppskriften fant jeg i en heklebok hos mamma. De er egentlig ikke så vanskelig å lage, men det tar litt tid. Om du søker på hekleguri tror jeg du kan finne nettsiden der oppskriftene kan kjøpes. God helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg