Dåpsdag i bilder.

Kjenner at det skal bli godt å ramle i seng, for føttene verker etter høye hæler og hode verker enda mer fordi dte har sovet for lite. Men det har vært en nydelig dag, der vi feiret dåpen til den minste tantejenten min. 

 

Og siden jeg er ganske trøtt deler jeg bare noen bilder med dere i kveld.  

 

 

Målselv kirke, som er ganske ny. For den gamle tok fyr og ifølge persten var det eier av kirken som hadde gjort dette. Altså “herren” der oppe. 

 

Et kors laget av stein, faktisk 48stk. 

 

Jeg hadde så høye sko at jeg måtte sitte for at lillesøster skulle få bilde av meg. 

 

Om jeg skal ha slike lysestaker her hjemme, skal dem helt klart være like stor som denne! 

 

Lys som er tent på den store dagen til to småtasser. 

 

“Mamma, i morgen skal vi døppe lillemor! Oppi en boks brus faktisk!” Minstemann hadde sine egene tanker om hva vi skulle i kirken. 

 

Nydelig glasspynt, og ifølge minstemann var det en magisk hånd. Litt usikker på hvorfor, men regner med vi får svaret etter hvert. 

 

Steinkorset var der for at vi alle skulle få tenne et lys for de to små dåpsbarna. 

 

Bordpynten som minnet meg om da jeg selv var liten, og hadde en minisutt som denne som var knall gul. Var vel 6-7år vil jeg tro, men husker ikke hvor jeg fikk den fra. 

 

Måtte bare si som lillesøster “awww…” 

 

Ja å enda mer pynt, den er morsom å ta bilder av! 

 

Kakepynten som på merkelig vis hadde blitt presset ned i kaken. (Mistenker at en av mine sønner eller tanteunger kan være den skyldige!) 

 

Ja en “selfie” måtte jo til. Må si jeg har talent for den slags greier. 

 

Hjemturen fant sted i et nydelig vinterlandskap, helt motsatt av de siste dagene med regn og nesten ingen snø. Tipper de stakkars utenlandske soldatene som er på vinterøvelse blir litt forundret. Det så i alle fall slik ut når de sto å tok bilder etter veiene. 

Et ganske vanlig syn på turen hjem, bare at denne hadde stoppet midt på veien. Ganske upraktisk siden den sto midt i en sving. Og det er egentlig flaks at det ikke var på vei til dåpen, for da havnet vi bak en sinkekjører som åpenbart likte best å ligge i feil kjørebane, spesielt på strekninger med dårlig sikt fremover. Men selvfølgelig, du har jo litt tid å svinge tilbake når du ligger i 40 km i en 80 sone. Jeg var bare litt sur, helt sant!! 

 

Det har vært en strålende dag, for guttene oppførte seg som så eksemplarisk som det er teknisk mulig å bli, og de klarte faktisk å holde seg rene og pene i mange timer! Nyskoene jeg skaffet meg i går var strålende å gå i, eller så strålende som stylter kan bli. Ingen gnagsår eller noe. Maten var god, og kakene bedre, og vi var en fornøyd gjeng som kjørte hjem utpå dagen. 

 

#mammablogg #dåp #dåpsdag #kirke #symbol #søndag

2 kommentarer
    1. Skriv din kommentar her…
      Solen og det vakre landskapet var nok til ære for dåpsbarnet. Koselige bilder og hørtes ut som dere har hatt en veldig fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg