Nudist mamma!

Jeg må vel bare innse at jeg er en aldeles fryktelig mamma, som lar barna mine se meg naken regelmessig. Tenk at jeg utsetter dem for min nakene kropp, de må jo selvfølgelig bli traumatisert for livet. Tenk at jeg dusjer uten klær, noe så umoralsk, jeg burde heller gå rundt å lukte gugge! Eller jeg kan låse døren til badet og håpe på at minstemann ikke må på do når jeg er der, for det er jo selvfølgelig bedre at han har uhell i buksen, enn at han får se sin mor tørke seg etter en dusj. Ja for ikke snakke om når vi er i svømmehalen og jeg dusjer naken der sammen med ungene, med en hel haug av andre damer.

 


(Katastrofe, tenk jeg har badet nesten naken ute også. Med barna i nærheten!!)

 

Og tenk når barna var små og jeg badet naken sammen med dem i badekaret, det var bra grusomt til tross for at de ble født noen måneder før av den samme kroppen, og lagt på det samme brystet. Ja og hadde det ikke vært for at vi ikke har badekar ville jeg helt sikkert gjort det enda, med god samvittighet. Forferdelig ikke sant! 

 

Jeg tør ikke tenke på hva som hender når de kommer inn på badet når jeg sitter på toalettet! Tenk at jeg kan være så uansvarlig og ikke ha nøkkel i døren. Hvem bryr seg liksom om at ungene med et uhell kan låse seg inne på badet, uten vindu. Det er da bedre å skjerme dem for en naken rumpe.

 

(Helt naken, både mor og barn. Kanskje vi må kle på statuen!?)

 

Og tenk at jeg utsetter dem for traumen det må være å se at mamma sover naken om natten, det må jo være en tøff opplevelse for hvem som helst. Det må jo være noe som fører til tusenvis av timer med terapi, for det er jo galskap at mamma kan føle seg vel med egen kropp. For ikke snakke om at jeg var naken da jeg presset dem til verden. 

 

Eller kanskje jeg er en ganske genial mor som innser at mine barn har godt av å se sine foreldre naken, for å lære at kropp er en naturlig del av livet? Kanskje de lærer at man skal være glad i den kroppen man har, og at den ikke må gjemmes bak et lag av klær. Kanskje de lærer når det er naturlig å være naken, og når de bør ha klær på seg. Og kanskje de lærer at en naken mor er like naturlig som et nakent barn.

 

Eller skal vi vaske bæsjrumper i mørke, bytte klær på barnet med bind for øynene og amme gjennom en t-sjorte? Ja og ikke minst bade ungen med klærne på. Jeg bare spør, for i debatten som er i media nå om dagen får jeg et strekt inntrykk av at folk som velger å vise seg naken i i eget hjem er noen skrullinger som tydeligvis mangler hjerneceller og evne til å fungere som menneske. 

 

Men om så skulle være, så får jeg heller være en skrulle, istedenfor å lære mine barn å være flau over egen kropp. 

 

Og til deg som tror at mine barn kommer til å dø av skam når de ser at deres mor skriver i offentlighet at hun av og til er naken, ta deg en bolle! 

 

Facebooksiden min finner du HER!

 

#media #kroppsfokus #kropp #samfunn #foreldre #oppdragelse #nudist #barn #barndom #hygiene #naken #klær #mammablogg #debatt #samfunnsdebatt #humor #ironi

24 kommentarer
    1. Helt enig med deg.
      Så genialt skrivi..
      Stå på!
      Ps guttene dine må være stolte som har en så Tøff mamma!!

    2. Tullete at folk er så hysteriske ang dette. Du er inne på dette mammaforumet også eller?
      Her har jeg badet med barna mine til de var 5-7 år. Dusjet sammen fordi jeg skulle vaske håret deres. Og nå ser de meg halvnaken titt og ofte, og det samme gjør jeg med de. Eldste er 20 år snart.
      Vi er født nakne og alt er ikke pedofili som mange skal ha det til!
      Klem

    3. Ja, det er helt forferdelig at ungene får se litt hud. Det blir mange timer med terapi på de stakkars barna.
      Nakenhet, eller nesten nakenhet, har gått til å bli ensbetydende med noe seksuelt. Noe er feil et sted.

    4. ninaoglivet: Ja må si meg enig i at mye av debatten er hysteri. At noen kan sammenligne disse tingene med pedofili er rett og slett hårreisende, og skaper en enorm frykt. Og ikke minst gir det foreldre dårlig samvittighet som er helt unødvendig. Nakenhet er og blir naturlig, og om vi ikke skulle være det ville vi ikke vært født naken.

    5. Erto: Ja, rart at ungene aldri reagerer på at foreldrene er lettkledde, ettersom det skal være så fryktelig. Og nakenhet er sjeldtent seksuelt, om du ser på de situasjonene du faktisk naturlig er uten klær. Og når noen i det hele tatt kan komme opp med den tanke i forbindelse med barn er ganske håpløs, og ikke minst skremmende. Om utviklingen forsetter vil vi til slutt leve i et samfunn der vi er livredde for oss selv.

    6. Ja. Tenker på det bildet som ble bannet på Facebook av far og barn……det var for sterke saker visstnok. Leste en del av “debatten” rundt dette, og må si jeg ble sjokkert over hvordan folk tenkte og mente ang det bildet. Jeg så bare en far, og et barn som er glade i hverandre, og som har tid til å nyte de små øyeblikkene livet har å by på.
      Men jeg har visst misforstått noe jeg da….for alt for mange andre mente det var et seksuelt budskapt der. Faren var jo tilsynelatende naken, fordi man så den bare overkroppen…JEEEZ

    7. Erto: Ja skal vi tenke slik så er det vel galt at små fortifligfødte barn skal legges på bryste til mor og far for å få varme og nærhet. Og skal en far la være å røre barnet sitt på en varm sommerdag og avise det når det kommer og vil sitte på fanget?! Tipper at om det bilde var av en mor og et barn ville det vært mye mindre debatt rundt det. Vi lever med noen ganske idiotiske holdninger til enkelte ting, og man kan jo undre seg på hvordan de overlever i kulturer der de faktisk går nakene hele tiden…

    8. Meget bra skrevet, fant den bare tilfeldig.
      tror det er lettere for deg som dame å vare naken med barna enn meg som mann. Fått en del slengbemerkinger.Nå er jo vi naturister da så bryr meg ikke om det. Mange som reagerer siden jeg har 2 jenter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg