Slik så kroppen min ut rett etter fødsel.

Tenkte jeg skulle slenge ut et bilde av meg selv i undertøy etter fødselen, men til min store forundring oppdaget jeg at det faktisk ikke finnes. Tenk at jeg ikke tok et eneste bilde av meg selv stående halvnaken i speilet! Og det til tross for at kroppen min så ganske grei ut etter en runde med fødsel, til tross for at den var særdeles misfornøyd med behandlingen den hadde fått. 

 

Jeg hadde tydeligvis oppmerksomheten min på noe annet, for det var ekstremt mange bilde av ungene der. Jeg må også ha tenkt litt på mannen, for fant et bilde av han i bar overkropp. (Men velger å ikke legge det ut på nett, for jeg vil helst ikke ha masse siklende mennesker utenfor stuevinduene.  )

 

Når jeg tenker meg om så var vel ikke min egen kropp det som sto høyest på listen over prioriteringer da jeg fikk barn, om du ser bortifra at den sa klart og tydelig ifra hver gang jeg prøvde å røre på den de første ukene etter fødsel. 

 

Men jeg kan jo prøve å gi en aldri så liten beskrivelse av kroppen min på den tiden. 

 

  1. Håret, festet med et strikk i nakken med småhår stående ut til alle kanter. (Mistet halve manken under svangerskapet, som var på vei å vokse ut igjen.)
  2. Ansiktet, litt blekt og usminket som et resultat av blodmangel. (Her snakker vi om hvit som snøen egentlig.) 
  3. Puppene, de var byttet ut med jur og gav meg en følelese av å være melkemaskin. (Klarte til nøds å stappe dem inn i den mest utvaska ammebhen jeg hadde, ettersom de ikke ville samarbeide når det kom til de vanlige pushup sakene jeg har liggende i skapet.) 
  4. Magen, flat og uten strekkmerker sett forfra. (Om du så meg fra siden la du merke til at huden hadde dekket en baby for kort tid siden, og at jeg hadde en ganske laber holdning på grunn av en aldri så liten svikt i ryggen.) 
  5. Føttene, slanke som før fødsel. (Men med et hårlag som minner meg om et bilde jeg så på facebook av en «hårstrømpebukse», rett og slett vakkert!) 
  6. Rumpen, helt som før på utsiden og pent plasert i en av mine større mammatruser. (Tror ikke jeg skal utdype dette punktet i tilfelle jeg skremmer noen andre som snart skal føde, men du kan altså skade halebeinet under fødsel! ) 

 

Når jeg hørte med mannen om hva han syntes om kroppen min etter fødsel fikk jeg til svar: Stram og fin! 

 


(Meg, nesten naken om du legger godviljen til!) 

Så da driter jeg egentlig i hva alle andre ville si om saken, for det er jo til syvende og sist han som skal nyte den i sene nattetimer! (Mamma, jeg bare tuller, helt sant! VI driver ikke med slike ting, og jeg ble gravid med et mirakel!) 

 

 

8 kommentarer
    1. Hm..har ikke du heller slike bilder? Jeg har ett. Det er tatt på termindatoen,to uker etter lille ble født. Var ikke i tanke om å bruke det til å spre det på nettet da,hehe…var bare på gøy siden alle sa jeg kom så absolutt til å gå over tiden siden jeg var førstegangs..så trodde jo hele veien at det kom til å bli tatt magebilde på denne datoen 🙂 og da måtte vi bare selv om det ikke var baby der inne :-):-)

    2. Skriv din kommentar her…
      Ler:)
      Jeg har aldri giddi å ta et eneste bilde av kroppen min naken etter fødsel,ikke før jeg ble gravid heller for den saks skyld…

    3. Michelle: Ja, glemte helt det hårtapet :S Men for meg ramlet det meste av i svangerskapet, så kom alle de små irriterende hårene som stakk til alle kanter og fikk meg til å se ufin ut på håret uansett hvor mye hårspray jeg prøvde å få plass til!

    4. wenchepia: Nei, det var dårlig stelt med den typen bilder 😛 Hadde overhode ikke tankene inne på å ta bilde av meg selv, var helt oppslukt i i fotografere hver minste detalj i utviklingen til ungene. (Og det hjelper vel heller ikke på at jeg er fotografen i huset:P)

    5. Nina: Nei, er ikke helt inne for den nakenbildegreia. Har muligens noen av meg selv i bikini, men ikke så alt for mange ettersom vi sjeldent har det så varmt om sommeren her i nord 😉 Og om jeg hadde det så ønsker jeg ikke å bli kjent for lettkledde bilder, uansett hvordan sammenheng de skulle være i.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg