Nede for telling, igjen!

Ligger nede for telling, skulle hørt på mamma, samboeren og venner for lenge siden og tatt turen innom legen. Så nå må jeg bite tennene sammen og kose meg med en pillekur som gjør meg sykere enn jeg var fra før? Hurra for kvalme og hodepine ut av en annen verden! 

Det har seg slik at jeg har gått rundt med en ganske stygg hoste, ganske lenge, og tenkt at den sikkert går over av seg selv og at det ikke var noe vits å springe ned døren hos legen av den grunn. Dessverre skulle det vise seg at det ikke er greit å delvis hoste ut lungene om natten, samt går rundt med svettetokter i en alder av 27år. (I alle fall ikke når jeg verken røyker eller er kommet i overgangsalderen.)

Nå er det ikke første gangen at jeg prøver meg på litt dramatikk, men denne gangen var det heldigvis ikke så galt som sist. Da hostet jeg tydeligvis i stykker en blodåre i lungene som førte til en aldri så liten hastetur på sykehuset med mistanke om blodpropp og andre lumske tilstander, samt en sykemelding i ganske mange måneder før jeg kom til hekten igjen. 

Heldigvis var det ikke så galt denne gangen, og det eneste jeg fikk til var å hoste ut noen dråper. (Heldigvis er vel kanskje det rette ordet!) 

Så nå skal jeg altså ta det litt med ro en stund, med to unger der den ene sover litt i underkant av det som er nødvendig, forberedelser til julemarked siden jeg åpenbart går rundt og tror jeg har for lite å gjøre på fritiden, og jobb. 

Ser ikke helt for meg at det er mulig å ta det med ro, men det er mulig at jeg blir nødt ettersom jeg er rimelig sengeliggende etter at medisin er tatt. 

Til slutt kan jeg legge til at jeg aldri skal bli gravid igjen, to dager med kvalme minnet meg på hvordan det var å være gravid, med ekstrem kvalme hele den tiden jeg fungerte som hotell. 


(Kanskje ikke helt passende bilde til teksten, men om ikke annet så var jeg syk der også!) 

 

4 kommentarer
    1. Æsja! God bedring! Håper det går fort over og at du er frisk som en frisk på null tid! Prøv å nyte at du må ligge, skaff deg netflix om du ikke har og se film og jenteserier i senga:) Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg