Må man, så må man!

Om du så min eldste sønn springe ut, og bak huset  i nattklærne før klokken syv i dag, stemmer det faktisk. 

Minstemann har funnet ut at å sitte på do en halvtime om morgenen er en fin start på dagen, og han har også bestemt seg for at litt sang har alle godt av. Ulempen er at han vekker alle andre i huset, for han synger ikke med innestemme. Det er selvfølgelig koselig å høre ungen sin synge så det jomer, men ikke fult så koselig å vite at det betyr «maaammmaaa, jeg er ferdig». I dag våknet også storebror av det, han sover som regel gjennom både brannalarm og annet bråk, så det var nesten litt overraskende, og ikke unormalt ville også han på do. Dessverre hadde ikke broren noen som helst planer om å bli ferdig fort, til tross for både bønn og trussel fra sin eldre bror. 

Tydeligvis duppet jeg av noen sekunder, og jeg hører ytterdøren slått opp. Jeg kaster meg ut av sengen med en forestilling om innbruddstyver og andre skummle situasjoner. Men det var altså eldstemann som hadde tatt saken i egene hender, og før jeg fikk stoppen han var han på vei bak huset, i nattklær og støvler. 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg er litt bekymret for hva folk tenker om oss når de ser åtteåringen springe utfor huset i nattklær om morgenen, men jeg må bare si som han sa.

«Må man, så må man!» 

Og han kunne også fortelle at han ikke hadde tid til å kle på seg ytterjakke, og at det faktisk var ganske kult å springe ut slik. 

Jeg er ikke helt enig i at det var så kult, men han skal ha poeng for at han er løsningsorientert. 


(TAKK OG PRIS for at vi ikke har så mye snø enda, da ville det blitt vanskelig å komme seg bak huset!) 

#mammablogg

6 kommentarer
    1. Haha… godt han ikke gjore sitt fornødne i dusjen eller vasken da… Jeg hadde sikker satt mårraskaffen i halsen om jeg var naboen deres 😉 Herlig svar fra gutten da.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg