Mamma, DU må vaske bilen.

I dag bestemte min bedre halvdel seg for å ta et besøk til sin mor. Han kommer fra litt mer usiviliserte strøk, og der er det bare grusveier, noe som resulterte i en ganske skitten bil. (Se for deg barnas uteklær etter en hel dag i barnehagen med regnvær, ca slik så den ut!) Med andre ord ikke helt som den vanligvis bruker å være, noe minstemann la merke til. (Må kanskje understreke at den ikke er like ren og pen bestandig, hvordan skal det liksom gå seg til med kvaliteten på veiene i området vi kjører, og tusenvis av byggeprosjekter over hele byen!?)

?Mamma, DU må vaske bilen i dag!? 

Javel, hvor i alle dager har han fått det fra at det er mammas jobb å vaske bilen? Greit at jeg vasker det meste hjemme, men han har ALDRI sett meg vaske bilen. (Aldri, aldri, aldri!!) 

Jeg har kommet frem til at vi enten har klart å fordele oppgaver etter likestilling, eller at han syntes det var på høy tid at jeg tok jobben. Han insisterte i alle fall på at det var min oppgave, og at han og pappa skulle sitte inne med nettbrett å se på tv. 

Så nå sitter jeg her å funderer på hva jeg har gjort for å komme i denne situasjon, og hvordan jeg skal lure meg ut av den uten at minstemann skal oppdage at du kan si nei til det du får beskjed om, og faktisk slippe unna. Tenker at dette er en av de situasjonene der det er lov å komme med en liten hvit løgn, bestikke pappaen og si at det var jeg som gjorde det. 

 
(Bilde passer overhode ikke til teksten, men siden enten blogg.no eller datamaskin jeg bruker ikke vil sammarbeide får jeg bryte den viktige!?? bloggregelen om å ikke bruke samme bildene! Men om du legger godviljen til kan du jo tenke at under blomstene og gresset er det sand, og hadde vi kjørt under der  ville du sett samme resultatet på bilen.) 

Ps. Etter veldig mange uker har jeg endelig fått kjøpt inn et stativ med kurver til klesskapet mitt, så nå har jeg dessverre ingen unnskyldning til å ha rot der. Så nå må jeg gå å rydde, og derfor blir det ikke noe langt skriveri i dag. Prøvde metoden ?ut av syn, ut av sinn?. Men ungene var snare med å dra ullteppet av kurvene, så nå står dem midt på stuegulvet og gir meg dårlig samvittighet. 

3 kommentarer
    1. Siv Jensen: Hehe, da blir han bare å legge over på broren når han får beskjed om å rydde opp lekene 😛 Må vel bare vaske den bilen, sukk. Hva man ikke gjør for husfreden? 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg