Mitt barns smerter.

Etter en samtale med legen til minstemann i går, var vi nødt til å ta bort medisin han får på kvelden. Han har fått en bivirkning av den som gjør at han ikke kan få den. Desverre betyr det at han får en svært dårlig kvalitet på det lille av søvn han får om natten. 

 

Natten har vært lang, og slitsom, både for meg og lille skatten min. Han har kastet seg hvileløst rundt i sengen, og ikke engang masasje lindret ubehaget hans. Jeg hadde mest lyst å gråte, for det er så ufattelig vondt å se at barnet mitt ikke har det bra. De første årene av livet hans var ekstremt tøffe, og vi fikk endelig et lite pusterom da han fikk denne medisin. Men nå er den borte, og det er også de få timene med søvn han fikk så lenge den virket. Vi er tilbake der vi startet. 

 

Jeg gruer meg til ukene fremover, for jeg vet at hjerte mitt vil blø for den lille gutten som har det vondt. Hvor ofte skulle jeg ikke ønsket jeg kunne ta smertene hans, og hvor mange ganger har jeg ikke følt håpløsheten når jeg bærer rundt på den lille kroppen som kaster seg rundt av smerter.

 

Men han er en tapper liten gutt, og til tross for alle vanskene smiler han. Han er så god når han gir oss en klem og sier han er glad i oss, til tross for at jeg ser smerten i øynene hans. 

 

Jeg håper bare vi en dag kan få svar på hva det er som plager han, og ikke minst kan få en måte å hjelpe han på. Ingen barn fortjener å leve på denne måten! 

 

( #smerter #mammablogg #barn #sykdom #søvn #søvnløshet #ubehag )

24 kommentarer
    1. Stakkars lille hjerte… Det verste som finnes er når man ikke kan ta bort smerten til barna sine. Håper og krysser fingre for at det finnes en løsning for dere der ute!
      Klem

    2. Så trasig å lese Yvonne:( Må være grusomt å ikke kunne gjøre noe for å lindre smertene hannes… Håper også dere får svar SNART og jeg håper dere finner noe som kan lindre plagene hannes. Tapre lille Gabriel <3

    3. Jeg plages med smerter og utmattelse (har diagnosen fibromyalgi). Nå prøver jeg ut alternativ behandling. Jeg tror løsninga kan finnes mange steder, men en ting man kan gjøre er å finne om det er matintoleranser, for det kan forårsake smerter i kroppen. Jeg har tatt en blodprøve på Tromsø laser- og naturmedisin. Den kosta litt, men jeg tror det var verdt det. Nå lever jeg på en litt streng diett noen måneder, før jeg skal prøve å introdusere matvarene igjen. Hun som driver stedet, Sissel, er ei dame jeg har stor tiltro til. Men det er alltid sånn at man aldri kan være helt sikker på at det vil hjelpe alle andre, selv om det har hjulpet en selv. Og det er så klart vanskelig med matdiett og små unger, det skjønner jeg. Når jeg likevel drister meg til å foreslå dette, er det fordi jeg tror at maten vi spiser kan gjøre en stor forskjell.
      Uansett hva dere velger, lykke til.

    4. Huff Yvonne, dette var ille. Jeg får virkelig vondt i hjertet når jeg leser dette. Skulle inderlig ønske dere fikk det lettere, ikke vanskeligere! Vet du får mange gode råd og ideer her, men må bare spørre, har dere prøvd kuledyne? Om smertene hans ikke helt kan plasseres og han er rastløs og urolig i kroppen kan det kanskje funke? Det er en tung dyne hvor fyllet er små kuler. Disse maserer/stimulerende, og virker beroligende og avspennende på musklene. Brukes feks på barn med spasmer/spenninger i musklene. Kan fortelle mer om du er interessert, du vet jo hvor du finner meg:)

    5. Sunniva Lykke: Ja det er svært vanskelig, og vi har prøvd mye uten noen resultater. Så får vi bare håpe at vi kan få en ny medisin uten bivirkninger, men foreløpig må vi vente.

    6. Anne Lise: Ja det e ikke så lett, spesielt ikke med tanke på at vi ikke vet grunnen til smertan. Men vi må bare ta en dag av gangen å gjøre det så godt vi kan før han. <3

    7. HanneM: Takk tipset, dette er en av de tingene vi har prøvd. Har vært innom en av de som driver med naturmedisin her i Tromsø, men er usikker på navnet. Men det hadde ingen effekt for lilleskatten. Men det er helt sant at mat har mye å si for kroppen og smerter, men denne gangen gikk det ikke:/

    8. mandagsmamma: Ja, det er ikke så lett. Synes vi har hatt litt mye motgang så nå er det på tide at noe bra hender, ikke noe negativt. Har vært innom tanken på kuledyne, men har frem til nå har vi ikke kunne brukt det på grunn av andre ting rundt han. Jobber i barnebolig og kjenner til kuledyne og hvor effektivt det kan være på ulike tilstander:) Så har det på listen over ting vi skal ordne hos legen på neste kontroll. Så det blir spennende å se om han får mer ro i kroppen når vi får det.

    9. Hannah: Så gøy, det er et fint og viktig yrke. Og selv om det kan være svært stressende dager er det utrolig viktig med gode fagarbeidere som er engasjert i jobben sin. Kunne sikkert skrevet side opp og ned om det, for yrket får ikke den rosen det fortjener. Ja vi har ofte lange dager og uheldige arbeidstider, men gleden du får av å kunne være der for andre gjør det verd det! Om du har noen spørsmål om hvordan det er å jobbe som helsefagarbeider skal du bare spørre 🙂 (Har jobbet innenfor de fleste brukergruppene så kjenner godt til de ulike arbeidstypene.) Tusen takk, så søt du er 😀

    10. Tusen takk.. når jeg først sitter her og jobber med en oppgave.. så kan jeg jo spørre.. og håpe på svar relativt fort 🙂
      Hvordan egenskaper må/bør man ha, for å jobbe som helsefagarbeider?
      Hvor kan man jobbe?
      vet mye om begge spørsmålene fra før, men greit å spørre, tilfelle jeg har glemt noe 🙂
      mvh hannah

    11. Huff, det hørtes vondt ut å måtte oppleve. Håper dere får svar på hva det er som feiler ham snart, og at det finnes medisiner han kan ta som han tåler så han slipper smertene. Legger igjen en klem jeg.

    12. Hannah: Typisk at æ ikke så kommentaren før i dag :S Så det blir jo sån set relativt fort hvis du sammenligne med nav 😉 Har du en mail så kan æ sende det til dæ der 🙂 Småslitsomt å skrive her siden ruta e så lita 😉

    13. Går helt fint.. syntes det var relativt fort jeg, i og med at du har barn og alt..
      Men jeg har lagt til mailen min her, så vis du ser den, så er det bare å sende en mail 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg