Jeg skal stemme på den kjekkeste!

Da er jeg kommet dit at jeg skal bestemme meg for hvem som skal få min stemme med valget. Det er jo selvfølgelig et problem at jeg ikke husker mer en en håndfull navn av gangen, og at jeg gjerne lager andre navn på folk enn det dem har. Men jeg regner med det er lov å ta med en jukselapp inn i det trange rommene som holder på å ramle ned når jeg skal gi min stemme uten at noen andre skal se det. Sist jeg skulle inn i en slik luke holdt jeg på å rive over en hel rekke med «bokser» når jeg var uheldig og prøvde å røre på armene. Og jeg tør vikelig ikke tenke på hvordan min bedre halvdel klarer seg der inne, når jeg synes det er for lite plass. Jeg håper de har festet båsene bedre i år, slik at jeg ikke trenger være redd for å avsløre hva alle andre skal stemme. Der har jeg en fordel, for jeg blir sikkert ikke å huske navnet uansett. 

 

Men i år skal jeg stemme etter noen nye kriterier, nemlig utseende. Det er jo så populært å fokusere på det i dag, så hvorfor ikke bare velge en som ser kjekk ut og som har vært heldig med klesutvalget sitt. Til nå har han litt småsøte i krf fanget min oppmerksomhet, han har så behagelig stemme at jeg kan sovne av den. OG det er helt klart en positiv egenskap, så sur som jeg vanligvis blir om noen  sier noe jeg er uenig i. Humor har han også, og det skulle absolutt flere partier tenkt på når de valgte sin kandidat eller leder. 

 

Om du nå sitter å tenker at jeg er helt håpløs, så kan jeg bare skyte inn at jeg de siste årene har mistet alt håp om at noe skal bli bedre, uansett hvem som sitter med makten. For så mye alle sitter å kritiserer hverandre så kan de umulig snakke sant, og det er kanskje på tide at de snakker om egen politikk istedenfor å synes og mene om de andre partiene. Og ikke har jeg noe håp om å få en enklere hverdag uten å måtte krangle med nav eller vente i unedelig lage sykehuskøer. Og ikke har jeg noe drøm om at arbeidsplassen min i helsenorge skal få de midlene den fortjener, for da ville vel det vært ordnet for lenge siden. For meg er svært mye av dagens politikk kun tomme ord, fra mennesker med litt for mye fantasi. Og frem til den dagen at de som sitter og styrer i Norge faktisk hører på folket sitt, så vil jeg fortsette å stemme etter den jeg synes er penest. 

 


(Og så et rolig bilde siden jeg blir litt småsur når jeg tenker på politikk og hvor irriterende vanskelig vi har opplevd helsenorge! )

4 kommentarer
    1. der er du helt klart inne på noe 🙂
      Jeg er på den blåe siden jeg og – leste valgprogrammet til de to jg stod i mellom 🙂
      hilsen tidligere VeLDIG rød

    2. studentfruen: Ja, blir ikke de som sitter i dag i alle fall. Har kjent litt for mye på hva de har klart å få til de siste årene. (Ingen mulighet til huskjøp pga av kravet til egenkapital, ekstremt lange ventelister på sykehus både for barn og voksen, et navsystem som er helt ute å kjører og en del avgifter vi fint kunne klart oss uten. Og det er bare noen få ting som ikke fungerer.)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg