Første skoledag er over!

Jada, da var første skoledag over for 3klassingen i huset. Han kunne fortelle at det hadde vært en veldig kjedelig dag, punktum. Ikke snakk om noe utfyllende forklaring om hva de hadde gjort, eller om han hadde noen beskjeder hjem nei. 

 

Jeg prøvde å lure ut noen setninger til, og fikk beskjed om at bokbindet til bøkerne hadde læreren inndratt! (Men fikk altså ingen forklaring på hvorfor, men tipper at det har vært brukt som kikkert, stav eller kanon!)

 

Oppdaget også at han hadde noen helt andre klær på seg enn de jeg hadde funnet frem i morgentimene før vi stresset ut døren som galninger for å rekke jobb og skole. (Av en eller annen grunn kommer skolestart som en overraskelse hvert år, og selvfølgelig har ungene all verdens med tid nøyaktig denne dagen!) Jeg fant etter hvert klærne, og min første tanke var å beskylde min sønn for å ha vært ute uten klær i regnet. Men dammen under de helt nye og ikke minst tette regnklærne tydet på noe annet. De var faktisk mer våt på innsiden enn utsiden. Jeg konstanterte at nå var det høst, og at vaskemaskin vil få kjørt seg ekstra det neste halvåret. 

 

Det skulle vise seg at han hadde dusjet under et hull i en takrenne, med halvåpen regnjakke. Jeg stusset litt over at han syntes det var komfortabelt å få iskaldt vann over seg, men kom frem til at han slektes på meg og nekter å innse at sommeren er over. Når jeg spurte om hvorfor han gjorde dette, fikk jeg til svar at det var gøy å vaske håret. (Får bare håpe han sier det samme til kvelden når han skal bruke sjampo!) 

 

Vel hjemme sjekket jeg sekken og fikk en del informasjon som er kjekt å vite, som feks hvor de har klasserom, skoletider og at blyant og viskelær på passes godt på. Så i morgen skal jeg dra å kjøpe en eske av begge deler. (Jeg er i grunnen fornøyd når han husker å ta med sekken, som jo er litt slitsom å drasse rundt med!) 

 

Men leksene gikk greit om ikke annet, han elsker bøker og hadde lest gjennom dem lenge før jeg fikk ukeplan opp av sekken. Og jeg konstanterte fornøyd at alle pengene jeg har lagt ned i bøker og donaldpocket har holdt lesingen vedlike i sommer. Han er nesten litt for flink å lese, så nå kan ikke jeg og min bedre halvdel skrive ned hemmlige beskjeder til hverandre. (Ikke at vi gjorde det før altså, helt sant!) 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg