Endelig eier jeg en hytte!

Siden vi ikke har noen sjangse å komme oss på boligmarkedet pga av regelen om egenkapital og husprisene i Tromsø fant jeg ut at en hytte kunne hjelpe litt på savnet etter noe eget. Dagen startet ikke som forventet, istedenfor sol var det mørke skyer på himmelen. Men hytte skulle det umsett bli.

Drømmen var jo selvfølgelig å se det samme været som i går, men nei. Hyttebyggingen var litt for å holde ungene i aktivitet, men med det samme himmelen kastet ned noen bøtter vann ble de borte. Så jeg ble stående alene igjen å bygge, finne småbusker rundt omkring og plages med en idiotisk hammer.

Den gamle barnesengen ble brukt som grunnmur, og tomten gikk jeg ut inne i mamma og pappas hyttehage. Siden himmelen bestemte å bytte ut bøtter med badebasseng måtte jeg til slutt evakuere under tak jeg også. Og når jeg fikk studert byggverket må jeg si meg ganske fornøyd. I alle fall når det er sol! Så i dag ble jeg endelig hytte eier, for bare dem som hjelper til får eie den… Og det beste av alt er at den er laget på ekte #DIY vis. (Gjør det selv, for oss som snakker norsk!)

4 kommentarer
    1. Nice #DIY 🙂 Må du søke byggetilatelse i Tromsø?? her i England er det mye snakk om bedroom tax hvis du har ubrukte soverom på eiendommen din .. hvordan virker det mån tro?

    2. trond666: Vurderte å sende inn søknad, men siden papirmølla tar litt for lang tid sir æ at det et spikertelt til campingvogna. (Og holder mæ under regel om kor mange kvadratmeter du kan bygge før du må søke.) Sikret meg også med at jeg bygget på privat eiendom, ikke kommunen sin. (De har før prøvd å tvinge barn til å rive trehytter, så er bekymret for ay jeg også kan oppleve det.) Om jeg bygger hybel må jeg skatte av det, og jeg må bo der et år før den kan selge videre 😉 mulig det blir litt kaldt til vintern, men vurderer å ta noen av sauene rundt oss som leieboere så jeg kan ha dem som isolasjon.

    3. Sau er sikkert god isolasjon 🙂 Var faktisk noen gutter i stavanger som måtte rive hytta de hadde bygd i et turområde.. stor sak i lokalpressen..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg