Negative kommentarer i “blogg-miljøet”!!?

Det er ikke mange negative kommentarer jeg får på bloggen, men det hender at en eller annen idiot forsøker å lage kvalme fordi de mangler oppdragelse og sosial inteligens. 

 

Som regel synes de jeg er stygg, noe de selvfølgelig får lov til å synes, jeg vil mest sannsynlig tenke det samme om dem, men jeg har i det minste såpas mye dannelse at jeg ikke sier det til dem. De har også dårlig utviklet norsk skriftspråk, så du kan vel si at det noen ganger kan være litt vanskelig å forstå hva de prøver å si. Ikke fordi det er stavefeil, men fordi de lager seg egene ord. Det bør også brukes en god del «fyord» i det de skriver, men det biter ikke på meg ettersom jeg tross alt er nordnorsk og jævlig kan være både positivt og negativt. (Jævlig bra, jævlig idiotisk osv.) 

 

Men en ting som går igjen er at de hele tiden ber meg finne meg en jobb, eller sette meg i kassa på butikken. (Som oftest rema100…) Og her kommer jeg til poenget med det jeg skriver. Hvorfor er det en selvfølge at jeg ikke har en jobb? Ser jeg ut som en spesiell type person som ikke jobber, er det fordi jeg her et sykt barn det hender jeg skriver om, eller sitter alle bloggere hjemme? Snodig at så mange kan forhåndsdømme meg på denne måten. 

 

Om jeg ikke hadde hatt en jobb, hvorfor må jeg finne meg en butikkjobb? Kan jeg ikke jobbe som renholder feks? Skal liksom jobben i kassa på rema hjelpe meg med problemene mine, som jeg skriver en del om? Eller er det slik at de som skriver slikt enda lever i troen om at det er negativt å sitte i kassen på butikken? Hva skulle de liksom gjort om det ikke var noe butikk? Skulle de sultet ved brødboksen. Tipper de ville endret mening om så skulle hende.  

 

Jeg funderer også på hvordan glede folk kan ha når de sitter og trykker ut oppgulp som de postert til andre? Er det virkelig så fint å skrive stygge ting til andre? Det er helt greit at folk er uenige, men må de si det på en usakelig og smaksløs måte med store bokstaver? 

 

Til slutt vil jeg tilføye at jeg har en jobb, en veldig meningsfull og viktig jobb som jeg liker svært godt, og som har tatt hensyn til min hjemmesituasjon slik at jeg faktisk kan jobbe hundre prosent. Så da ville det jo være veldig idiotisk av meg å bytte til en annen, som jeg helt sikkert ikke vil like og som i alle fall ikke vil kunne tilrettelegge for mine behov. Så skal du komme med noe negativt får du finne noe mer oppfinsomt enn at jeg skal finne meg en jobb, det funker ikke! 

 

Ps. Jeg får en ganske ufin glede av å svare på negative kommentarer, for i mitt hode er det faktisk lov å være småfrekk tilbake. For det er vel lov å være litt udannet selv, når andre er det mot deg. Er det ikke noe som heter «en tann for en tann» eller «likt skal være likt»? 

 

Og til deg som ba meg finne meg en jobb istdendenfor å publisere åpenbare ting på facebooksiden min, kunne du ikke gitt meg gleden av å svare deg? Om du skriver noe ufint kan du i det minste stå for det, og la være å slette kommentaren etter en liten stund. Jeg har jo en jobb, så derfor kan jeg ikke svare i tide og utide…

 


 Jeg sitter ikke med bena på bordet hele dagen!

16 kommentarer
    1. Jo takk, velkommen i klubben 🙂 De fleste trur jeg bare går på trygd, mange trur jeg er rusa og drikker hver dag, mange synes jeg er for gammel til å blogge…osv osv. Bare ler av dem jeg, det blir så patetisk å si slike ting, til folk man ikke kjenner.
      At jeg kan blogge så mye som jeg gjør, er at jeg har masse å ta av i arkivet mitt, som jeg lager i helgene, eller da jeg har fri. Ellers kan jeg jobbe inntil 12 timers vakter…skriver min andre bok, maler og har et rikt liv 🙂
      Høres ut som du og er oppegående og mer i farta enn de som bare surrer rundt her inne, for og nettopp legge inn useriøse og vemmelige kommentarer.
      Jeg har rygg til å bære det, men synes mange ganger synd på de helt unge, nye bloggerne. Som blir kasta ut i en verden med masse “gale mennesker”… 🙂
      Et flott innlegg du hadde ja… Fortsatt fin søndag til deg og…

    2. Få deg en jobb, ja. Den har jeg også fått. Artig at en automatisk tenker at mødre ikke har jobb. Jeg har faktisk også full jobb, i tillegg til at jeg holder på med et masterstudie ved siden av, sånn for å passe på at jeg ikke kjeder meg. Klart det er lov å svare:) Så fint design du har fått deg, forresten! Har helt glemt å kommentere på det. Har rett og slett hatt litt bloggferie:)

    3. Ohoiii !! Ja, de som har tid til å scanne all verdens blogger for å skrive nasty kommentarer har vel kanskje ikke jobb selv 🙂 Noen setter vel sin ære i å slenge dritt (fordi ingen kan “ta de” på nettet)
      Hilsen en alt for gammel blogger som er mann, er stygg ,bare skriver tull og oppfører seg barnslig

    4. Liker bloggen din jeg 🙂 Den er ærlig. Jeg har et sykt barn selv. så forstår veldig godt hvordan det er. Folk som slenger dritt og har behov for å rakke ned på andre, har det som regel ikke så bra med seg selv.

    5. Verden er dessverre full av uintelligente dustemikler… Absolutt lov å svare tilbake med samme mynt! Spdigheter som er for intellektuelt krevende til at de skjønner dem er også temelig tilfredsstillende!
      Og, nei, du ser ikke spesielt arbeidsledig ut….

    6. Jeg irriterer meg noe grenseløst over de sinte mennene (for det er vel stort sett menn?). Synes de kunne løpt en tur på fjellet eller gått i treningsstudio og fått ut aggresjonen der, istedenfor å vrenge all gørra ut av seg i ymse kommentarfelt på nettet.

    7. vonhippie: Takk, ja det er helt utrulig ka folk klare å lire av sæ. Synes også dem e veldig god underholdning, og den dagen æ tar mæ nær av det så slutte æ å blogge 🙂 Men at folk kan sitte med så mye fordomma skremme mæ litt, det vitne jo om lite utdannelse! Og det e sant som du sir, æ synes å synd i de unge som blogge og som ikke vil klare å distansere sæ fra alt det negative.

    8. mandagsmamma: Forstår ikke helt hvor de henter det fra, kan jo være at de bare kan skrive noen få setninger, og få deg en jobb var en av dem. Takk 🙂 vant det i sommer på en konkurranse jeg ramlet over, og må si meg veldig fornøyd. (Har også hatt bloggferie, om du ser bortifra det jeg har postet selv:P )

    9. trond666: Ja helt utrolig at de bruker så mye tid på slikt, og tviler ikke et sekund på at de ikke jobber. (Hvordan skulle de ellers klare å skrive kommentarer av denne typen til alle som er uheldig å få dem inn på siden sin.) Synes bloggen din passer nesen min godt, så da må jeg vel også være for gammel og barnslig 😛 (Og jeg skriver jo egentlig en god del tull jeg også, men det faller stort sett i smak hos de fleste.)

    10. Navn: Takk, prøver å gi et bilde av hvordan livet mitt faktisk er, ikke bare slik jeg ønsker det skal være. Tror heller de ikke har det bra med seg selv!

    11. Sunniva Lykke: Tenkte meg det, synes i grunnen det er ganske morsomt å svare disse personene, ettersom jeg ikke lar meg bli spesielt provosert. OG det er i alle fall god underholdning å lese innlegg med mange slike kommentarer 😀

    12. HanneM: Ja, har også oppdaget at flertallet er menn, og stusser litt på hvorfor de åpenbart bruker mye tid på blogger de ikke liker. Helt enig, de burde ta seg en treningstur, eller få seg en jobb 😛 (Kan jo umulig ha det så mye tid som de har til å kaste skit på nett!)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg