“Mamma, hva gjør du med tissen til pappa??”

For noen kommer det kanskje som en overaskelse at foreldre har sex også etter at barna er kommet til verden, noe jeg forsåvid kan forstå når jeg tenker meg om. Det burde være prevansjon nok å vite at denne aktiviteten kan føre til mer søvnløshet, mer mas og enda mindre fritid! (Men enten så glemmer vi fort, eller så lærer vi aldri!) 

 

Og når du har sex med barn i hus, øker også risikoen for at barnet tilfeldigvis skal våkne midt i mamma og pappas akt, eller mammaenes eller pappaenes akt for den saks skyld. Men jeg skriver altså mamma og pappa siden jeg lever sammen med en mann. Så det er altså mange som har fått høre “Mamma, hva gjør du med tissen til pappa?!”

 

Så hva skal du gjøre om du opplever dette? Skal du hyle og gjemme deg under dynen, fortsette eller ta en lengre samtale med barne om hvorfor dere holder på slik? 

 

Jeg leste en artikkel på foreldre.no i dag, og der kunne de fortelle at du skulle avdramatisere det hele. Og jeg lurer da på hvordan du skal få det til om du er av typen som liker SM/bondage? Ser ikke for meg at det er så lett å forklare hvorfor mamma henger opp under taket mens pappa står med en pisk i hånden. Nå er heldigvis ikke dette noe vi har opplevd, men jeg vil tro at noen der ute har det. Tviler på at det uheldige barnet vil få sove med det første for å si det slik. 

 

For de som holder seg til den vanlige typen sengeaktivitet med litt tøy og bøy og støy, blir det mye lettere å forklare hva som hender. Og om du er smart vil du på forhånd ha lært barnet om hvordan det blir skapt, på en enkel og barnlig måte slik at det kan forstå. For da kan dere enkelt og greit si at dere øver på å lage baby. (Så får vi håpe at det ikke er et barn av den sjalu typen dere har…) 

 

Til tross for alle myter er dette noe barn takler veldig godt å oppleve, de har enda ikke lært at sex skal være hysj,hysj, og så lenge du som voksen klarer å holde deg nogenlunde rolig, til tross for rødme i kinn og en følelse av panikk, vil de overleve dette uten noen form for seinskader. (I alle fall om de er små, værre når blir større og vil huske det resten av livet!!)

 

Det sto i artikkelen at du kunne si «unnskyld for at du så dette», til barnet. Men jeg er uenig, hvorfor skal du si unnskyld til en aktivitet som er helt normal? Da vil du jo være med på å gjøre dette til en skummel situasjon som kan gjøre barnet redd. Vær heller ærlig og si hva dere gjorde, og ikke noe mer. 

 

En annen ting jeg reagerte på var rådet om at du skulle sette en krok på døren så ikke barnet kom inn og overasket derre. Hvor teit er ikke det? Som om ikke barnet ville blitt vettskremt om det ikke fikk opp døren til foreldrene, men hørte at de laget merklige lyder på innsiden?! Nei da er det bedre at barnet kommer inn…

 

For til syvende og sist er det faktisk helt normalt at foreldre en sjelden gang har sex, selv om det kan være en utfording å få muligheten til dette. (Du kan lese mer om hvorfor småbarnsforeldre har mindre sex her!

 

 


(Bildet er funnet på google.com, og var kanskje ikke helt passende til teksten. Men bilde er bilde!) 

 

Ha en strålende kveld 🙂 

 

#sex #oppdragelse #familie #samliv #mammablogg 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg