Det finnes faktisk mange grunner til at barn ikke sover!

Så ramlet bladet Foreldre og barn ned i postkassen vår, og på fremsiden så jeg overskriften «Søvnkrise: Familien har IKKE SOVET på to år!» Og min første tanker var at ENDELIG var det noen som skulle skrive om søvnproblemer som ikke bare omhandlet rutiner. Men desverre ble jeg skuffet igjen, og leste bare halve artikkelen før jeg la bort favorittbladet mitt. Jeg burde kanskje vite at jeg aldri blir å få oppleve at noen skriver om søvn og andre grunner en rutinesvikt. Og selvfølgelig var det heller ingen tips og råd om hvordan det kan gjøres når faktumet er at du ikke vi få sove med det første. 

 

Er det virkelig så vanskelig å ta med den lille biten som omhandler det at noen barn ikke sover av medisinske grunner?

 

På meg virker det nesten som at det er ulovlig å innrømme at barnet ikke sover av andre grunner en dårlige rutiner, det er akurat som at dette skal være et ikkeeksisterende tema. Noe som dysses ned og gjemmes under en stol. 

 

Det er helt sikkert slikt at hos de fleste er det rutineendringer som må til, men hva med oss som ikke faller inn i denne kategorien? Vi kunne også tenke oss litt tips og råd, omså bare en eneste gang. Men selv ikke et googlesøk kan gi meg en slik artikkel. 

 

Jeg skulle virkelig ønske at det ble lagt litt annet fokus på barn og søvn, ikke bare det evige maset om rutiner som må endres. For det er faktisk slik at det finnes dem som må leve med søvnproblemer, uten at all verdens rutiner ville hjelpe på den saken! 

 

Vurderer nesten å skrive mine egene råd og tips, for etter hvert har vi jo blitt ganske flinke til å tilpasse oss situasjon. Så kan jeg jo lese dem og late som at noen andre har skrevet det! 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Jeg har slitt med søvn hele livet (nei det der er ikke en overdrivelse) og etter noen år med forskjellige leger, psykologer, en frivillig innleggelse, en lampe-greie, forskjellige medisiner, EEG og mye annet tull så har de fremdeles ikke funnet ut hva som feiler meg. RUTINE MY ASS.

    2. Syns absolutt du skal skrive om det og dele dine erfaringer! Kanskje til og med høre om Foreldre&Barn, Klikk.no eller andre steder har lyst til å trykke det?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg